Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

Κατάργηση του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα. Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ιδρύουν το “Φτωχό Σχολείο”!

Με πρόσφατη Υπουργική Απόφαση το Υπουργείο Παιδείας του αιώνιου φοιτητή κυρίου Ν. Φίλη προχώρησε στην κατάργηση των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και στην εφαρμογή από το νέο Σχολικό Έτος 2016-17 ενός ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΕΤΟΔΣ) (βλέπε [1]).

Τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) θεσμοθετήθηκαν το 2010, όταν Υπουργός Παιδείας ήταν η Α. Διαμαντοπούλου και εφαρμόστηκαν στο 65% του μαθητικού πληθυσμού. Σημειώνουμε ότι τα Σχολεία αυτά ιδρύθηκαν σε μια χρονιά οξύτατης δημοσιονομικής κρίσης, με τα γενικά δεδομένα πολύ χειρότερα της σημερινής και με την αβεβαιότητα για το άμεσο μέλλον να χτυπά το κόκκινο του σχεδόν συνεχούς! Αυτή η κατάσταση αποτέλεσε και ένα από τους κινητήριους μοχλούς για να επισπευσθεί η θεσμοθέτηση του ΕΑΕΠ, για να στηριχτεί η δεινοπαθούσα ελληνική οικογένεια.

Τα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, έχουν διευρυμένο υποχρεωτικό ωράριο μέχρι τις 14.00 μμ. Με αυτή τη διεύρυνση, σε ένα 12θέσιο Δημοτικό Σχολείο οι εβδομαδιαίες διδακτικές ώρες από 174 αυξήθηκαν σε 210.

Η διεύρυνση του Ωρολογίου Προγράμματος περιλαμβάνει:

ενίσχυση της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών,

εισαγωγή του θεσμού της Φιλαναγνωσίας,

εισαγωγή της Θεατρικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις, και ενίσχυση της Μουσικής και των Εικαστικών, με δημιουργία ομίλων για τις τέχνες και τον πολιτισμό,

ενίσχυση της Φυσικής Αγωγής για τη σωματική και ψυχοπνευματική ανάπτυξη των μαθητών,

εισαγωγή του μαθήματος Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, με Κινητό Εργαστήρι Πληροφορικής σε κάθε Σχολείο (10 Η/Υ), με στόχο την πιστοποίηση,

Αγγλικά από την Α΄ Δημοτικού και ενίσχυση της ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού με στόχο την πιστοποίηση στο Σχολείο,

δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με δράσεις βιωματικού χαρακτήρα και σύνδεση με την κοινωνία σε σύγχρονες θεματικές όπως: Εκπαίδευση για την Αειφορία, Αγωγή Υγείας, Αγωγή Καταναλωτή, Τοπογεωγραφία, Διατροφικές συνήθειες, Κυκλοφοριακή Αγωγή, Ανακύκλωση, Υγιεινή, Καθαριότητα κλπ.

Μετά το τέλος του υποχρεωτικού ωραρίου συνεχίζονταν μέχρι τις 16:15 οι δράσεις του Ανανεωμένου Ολοήμερου Προγράμματος, για όσους μαθητές το επιθυμούσαν.

Σήμερα, αντί για βελτίωση και γενίκευση του θεσμού σε όλα τα σχολεία, εφαρμόζεται, χωρίς καμιά μελέτη, η λογική της εξίσωσης προς τα κάτω. Ποσοτικά αυτό είναι εμφανέστατο: αντί να αναβαθμιστεί το Σχολείο για το 35%, υποβαθμίζεται για το 65% των μαθητών, που ήδη φοιτούσαν σε ΕΑΕΠ.

Η κατάργηση αυτών των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με ΕΑΕΠ είναι εγκληματική για το Δημόσιο Σχολείο αφού:

ενισχύει τις κοινωνικές ανισότητες και υπονομεύει τη μελλοντική ανάπτυξη, κάνοντας ακόμα πιο φτωχά τα Σχολεία σε μια φτωχή χώρα

περιορίζει τις ώρες παραμονής των μαθητών στο Σχολείο, εκθέτοντας σε μεγαλύτερη ανισότητα και πλήττοντας κυρίως μαθητές από μη προνομιούχο κοινωνικό-μορφωτικό οικογενειακό περιβάλλον, οι οποίοι στις συνθήκες της κρίσης που βρίσκεται η χώρα έχουν αυξηθεί

στερεί τη δυνατότητα των παιδιών της μέσης ελληνικής οικογένειας να έχουν πρόσβαση σε Δημόσιο Σχολείο με αυξημένη ποιότητα

στερεί τα ελληνόπουλα από το δικαίωμα να αποκτήσουν Κρατικό Πιστοποιητικό γνώσης Αγγλικής Γλώσσας και χρήσης Υπολογιστών από το Δημόσιο Σχολείο, πιστοποιητικά για τα οποία η ελληνική οικογένεια πρέπει να πληρώσει τη δύσκολη αυτή περίοδο

αποδομεί τον εκπαιδευτικό και καταξιωμένο κοινωνικό ρόλο του Ολοήμερου Προγράμματος

αποστερεί το Ολοήμερο Πρόγραμμα από σημαντική μερίδα μαθητών

περιορίζει δραστικά και εν τέλει υπονομεύει τις “ανάσες – νησίδες” βιωματικών και κοινωνικών δράσεων μέσα από τις Τέχνες-Πολιτισμό, την Ευέλικτη Ζώνη, τη Φιλαναγνωσία

υπονομεύει την προοπτική του Ψηφιακού Σχολείου και στερεί τους μαθητές από τον ψηφιακό εγγραμματισμό

αποδυναμώνει τις ώρες “κίνησης και δημιουργικής ανάσας” στο βαθμό που τα μαθήματα δεν θα διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

Με όλες αυτές τις αλλαγές αποδομείται η φιλοσοφία ενός σύγχρονου Δημοτικού Σχολείου που “σέβεται και αγαπά τα παιδιά” και ταυτόχρονα στοχεύει στο μέλλον της χώρας.

Το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο με ΕΑΕΠ είναι πιο "ακριβό", ως τύπος Σχολείου, αλλά απαντά σε πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους, όπως διαπίστωσαν όσες σχετικές έρευνες έγιναν. Ωστόσο σε μια χώρα σε βαθειά οικονομική, κοινωνική αλλά και πολιτισμική κρίση, οι κυβερνήσεις οφείλουν να κόβουν από οποιονδήποτε άλλο τομέα του όντως ακόμα και σήμερα αδηφάγου ελληνικού δημόσιου τομέα και να δίνουν στην Παιδεία.

Είναι προφανές λοιπόν ότι οι περιστάσεις επιβάλλουν την άμεση απόσυρση των όποιων σχετικών αποφάσεων έχει πάρει η σημερινή Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία, αντίθετα, οφείλει να επεκτείνει το θεσμό του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου με ΕΑΕΠ, σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της Ελληνικής Επικράτειας. Αποτελεί την καλύτερη επένδυση για τον έλληνα μαθητή, για το μέλλον της χώρας!

Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για την ΠΑΙΔΕΙΑ