Τρίτη, 28 Ιουνίου 2016

«Αλήθειες»: To ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισροών εκροών καυσίμων


To ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισροών εκροών καυσίμων (΄΄σύστημα΄΄) είναι ένας συνδυασμός ηλεκτρονικού και μηχανολογικού εξοπλισμού όπου μέσω ενός λογισμικού το οποίο εκπονήθηκε από την πολιτεία καταγράφονται όλες οι κινήσεις που αφορούν τη διακίνηση του καυσίμου στο πρατήριο.
Μεταξύ των πάρα πολλών καταγραφών και πληροφοριών υπάρχουν και οι ενδείξεις θερμοκρασίας καυσίμου όπως και η τυχόν ύπαρξη νερού στις δεξαμενές. Το σύστημα είναι κλειδωμένο και παρέμβαση μπορεί να κάνει  μόνο ο  εγκαταστάτης του συστήματος. Τα αποτελέσματα που παράγει το σύστημα καταγράφονται και αποστέλλονται στη Γ.Γ.Π.Σ του Υπουργείου κάθε βράδυ, το σύστημα είναι πλήρης ως προς τις πληροφορίες άρα υπάρχει η δυνατότητα πλήρους ελέγχου από τη πολιτεία.
Επειδή πολλά λέγονται για σπάσιμο του συστήματος πρέπει να πούμε ότι όπως δεν υπάρχει στο κόσμο τελείως αδιάβλητο ηλεκτρονικό σύστημα δεν υπάρχει και τέλειο έγκλημα, άρα εναπόκειται στο ΘΕΛΩ τις πολιτείας να μην αφήσει να αιωρούνται υπόνοιες.
Διαχρονικά τέτοιου είδους προσεγγίσεις επειδή περιέχουν λαϊκισμό παίρνουν γενικευμένες διαστάσεις για δημοσιογραφικούς σκοπούς και όχι μόνο. Εμείς ως επαγγελματίες του κλάδου προασπιζόμενοι το προσωπικό μας κύρος των επιχειρήσεων και των οικογενειών μας επανηλλειμένως θέσαμε τις γνώσεις μας , το χρόνο μας και την επαγγελματική μας επάρκεια στη διάθεση της πολιτείας η οποία μέχρι και σήμερα κρίνει ότι δεν της είναι χρήσιμα, ως εκ τούτου φέρει αυτή ακέραια την ευθύνη για ότι αφορά το σύστημα, διότι εμείς κάναμε το καθήκον μας αγοράζοντας το σύστημα που μας υπέδειξε η πολιτεία από τις τεχνικές εταιρείες που επίσης μας υπέδειξε αυτή.
Η πολιτεία αναγνωρίζοντας και αποδεχόμενη την ανικανότητα της να βάλει τάξη στην διακίνηση των καυσίμων υποχρέωσε τους πρατηριούχους σε χαλεπούς καιρούς να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν το σύστημα, για το οποίο πρέπει να πούμε ότι δεν είναι απλό πρόγραμμα του εμπορίου που το βρίσκεις οπουδήποτε, ούτε υπάρχει πλήθος εγκαταστατών και μάλιστα με γνωστική επάρκεια του χώρου, ούτε η τοποθέτηση του είναι όπως ενός υπολογιστή αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων χρειάστηκαν και οικοδομικά έργα προκειμένου να συνδεθούν οι δεξαμενές και οι αντλίες με τη κονσόλα μέσα στο πρατήριο.
Η υπόσχεση της πολιτείας ότι θα συνεισφέρει στο κόστος εδώ και  3 χρόνια μένει στα χαρτιά. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι να δημιουργηθούν οικονομικές εκκρεμότητες προς στους εγκαταστάτες, που έφτασαν σε σφραγίσεις επιταγών, κλείσιμο πρατηρίων τα οποία δεν είχαν τη δυνατότητα προσαρμογής, όπως επίσης οι παλαιού τύπου αντλίες δεν ήταν δυνατόν να συνδεθούν στο σύστημα και έτσι αχρηστεύθηκαν . Ακόμη δημιουργήθηκαν οικονομικά προβλήματα και στους εγκαταστάτες δεδομένου ότι τα υπόλοιπα προς είσπραξη ήταν μεγάλα και αυτοί έπρεπε να εισάγουν εξοπλισμό από εξωτερικό σε οικονομική συγκυρία δυσμενή για τη χώρα με δεδομένο ότι οι ξένοι οίκοι ζητούσαν τα χρήματα προκαταβολή.
  Ένα τεράστιο θέμα που προέκυψε ήταν και οι χρόνοι παράδοσης του συστήματος από τους εγκαταστάτες στους πρατηριούχους. Επειδή ήταν μνημονιακή υποχρέωση της χώρας, ο χρόνος εγκατάστασης του συστήματος ήταν από την αρχή συμπιεσμένος και προδιαγεγραμμένα ανεφάρμοστος, αφού οι ίδιοι οι εγκαταστάτες (αυτούς που υπέδειξε η πολιτεία) δήλωσαν αδυναμία, αποτέλεσμα ήταν να δίδονται προφορικές παρατάσεις από τα Υπουργεία τις οποίες εκ των υστέρων δεν έκαναν δεκτές οι εφορίες τιμωρώντας τους πρατηριούχους με βαρύτατα πρόστιμα για ευθύνες άλλων.
Στο θέμα αυτό θα επανέλθουμε σε άλλο άρθρο μας.
Για να γίνει αντιληπτή μια παράμετρος της καθυστέρησης ήταν και το  γεγονός ότι οι εγκαταστάτες του συστήματος έδωσαν προτεραιότητα στα θυγατρικά πρατήρια των διυλιστηρίων ΄΄ρίχνοντας΄΄ ουσιαστικά τους οικογενειάρχες πρατηριούχους.
Σε κάθε περίπτωση το σύστημα μπήκε, λειτουργεί, παράγει αποτελέσματα και όλοι ευελπιστούμε ότι δεν θα γίνει φερετζές της παραβατικότητας.
Από το Γραφείο Τύπου της ΕΝ.ΒΕ.Θ (Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης)