Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2017

ΠΛΙΓΟΥΡΙ-ΜΠΛΟΥΓΟΥΡΙ:ΣΥΝΤΑΓΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ?


Φωτογραφία:http://www.portinews.gr/
Αρνί ή κατσίκι με πλιγούρι:

Κάποτε, όταν τα χωριά μας έσφυζαν από ζωή δεν υπήρχε εορταστική εορτή που να μην βρει τον κάθε κάτοικο και επισκέπτη με ένα πιάτο με αρνάκι βρασμένο με πλιγούρι σούπα. Και ακόμη η παράδοση καλά κρατά!
Υλικά
1 κιλό αρνάκι
2 φλυτζάνια πλιγούρι πλιγούρι
4 φλυτζάνια νερό
2 ντομάτες (προαιρετικά)
1 κρεμμύδι (προαιρετικά)
1/ποτήρι ελαιόλαδο
βούτυρο φυτικό
αλάτι

Εκτέλεση
βράζουμε το αρνάκι μέχρι να μαλακώσει καλά, και το αφαιρούμε, κρατώντας στην κατσαρόλα το ζωμό. Προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά σταδιακά και προσθέτουμε νερό αναλόγως με το πόσο αραιό θέλουμε να κάνουμε το μείγμα. στα 10 τελευταία λεπτά, προσθέτουμε και το αρνάκι και απολαμβάνουμε ζεστό. Μην αφαιρείτε όλο το λίπος από το αρνί αν θέλετε πραγματική νοστιμιά. Επίσης μπορεί να γίνει και με κατσικάκι για πιο έντονη γεύση. 


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΠΑΣΤΟΎ ΠΛΙΓΟΥΡΙΟΥ

Τι είναι το πλιγούρι
Το πλιγούρι είναι ένα δημητριακό με το οποίο μπορείτε να αντικαταστήσετε το ρύζι και τα μακαρόνια. Μέχρι πρόσφατα δεν το είχα δοκιμάσει ποτέ και δεν ήξερα τι είναι ακριβώς.
Το πλιγούρι ή αλλιώς χόντρος είναι το αλεσμένο, για την ακρίβεια το σπασμένο σιτάρι. Το χρησιμοποιούσαν παλαιότερα για να φτιάξουν τραχανά με αυτό βράζοντάς το με γάλα.
Παλιότερα επειδή δεν υπήρχε εύκολα ρύζι το χρησιμοποιούσαν κυρίως αντί αυτού.

Θα έλεγα ότι σε όλα σχεδόν τα φαγητά που μαγειρεύονται με ρύζι θα μπορούσαμε να το αντικαταστήσουμε με πλιγούρι. Φαγητά όπως οι σούπες, τα ντολμαδάκια, τα γεμιστά, μαγειρευόταν με πλιγούρι τα παλιά χρόνια.

Πως έφτιαχναν πλιγούρι παλιά
Στα παλιά τα χρόνια συνήθως έσπαζαν το σιτάρι στον χειροκίνητο μύλο άλεσης που διέθεταν τα περισσότερα σπίτια.

Πως έφτιαξα το δικό μου πλιγούρι
Εγώ έσπασα το δικό μου στο χειροκίνητο μύλο, πολύ εύκολα και γρήγορα μιας και δεν χρειάζεται πολύ πίεση για αυτήν την δουλειά. Αν ρυθμίσουμε και την απόσταση των πετρών μπορούμε να φτιάξουμε ψιλό ή χοντρό πλιγούρι ανάλογα για την χρήση που τον θέλουμε ή πως το προτιμάμε.



Τι κερδίζουμε, τρώγοντας πλιγούρι
Το πλιγούρι επειδή είναι ουσιαστικά σπασμένο σιτάρι, έχει όλες τις καλές διατροφικές αξίες του σταριού. Έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο και η συχνή κατανάλωσή του μπορεί μακροπρόθεσμα να βοηθήσει στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.
Είναι επίσης μια καλή πηγή φυτικών ινών, καθώς και μια πολύ καλή πηγή μεταλλικών στοιχείων αλλά και ιχνοστοιχείων όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος, το μαγγάνιο και το σελήνιο: http://www.nutritiondata.com/facts/cereal-grains-and-pasta/5737/2
Περιέχει πολύ περισσότερες φυτικές ίνες και βιταμίνες, σε σχέση με τα μακαρόνια και το άσπρο ρύζι.
Είναι άριστη πηγή υδατανθράκων για διαβητικούς γιατί ανεβάζει τη γλυκόζη του αίματος πολύ πιο ήπια.
Μας χορταίνει ευκολότερα και περισσότερο σε σύγκριση με άλλες τροφές, όπως το ρύζι και οι πατάτες, ενώ μας δίνει την ίδια ενέργεια.

Συντήρηση και αποθήκευση πλιγουριού
Φυλάξτε το όπως όλα τα ζυμαρικά ή τα όσπρια σε δροσερό και σκοτεινό μέρος χωρίς υγρασία.

ΠΗΓΕΣ:
http://www.portinews.gr/
http://www.ftiaxno.gr/