Σάββατο 18 Μαρτίου 2017

ΣΕ ΞΕΝΟ ΧΩΜΑ ΠΕΡΠΑΤΑΣ ~ ΒΑΓΓΕΛΙΩ ΧΡΗΣΤΙΑ


ΤΡΑΓΟΥΔΙ:ΒΑΓΓΕΛΙΩ ΧΡΗΣΤΙΑ
ΚΛΑΡΙΝΟ:ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ(ΑΡΑΧΩΒΑΣ)

Βαγγελιώ Χρηστιά: Όσο ζω και αναπνέω θα τραγουδώ...
    Η μεγάλη παραδοσιακή Ξηρομερίτισα τραγουδίστρια Βαγγελιώ Χρηστιά παραχώρησε ενδιαφέρουσα συνέντευξη, στα μέσα του 2010, εφ’ όλης της ύλης στον αρχισυντάκτη Γιώργο Κουτρούμπα της εφημερίδας «Τα νέα του Δρυμού» Φύλλο 20. Παρακάτω αναδημοσιεύουμε ολόκληρη την συνέντευξη της:


Βαγγελιώ Χρηστιά:
Όσο ζω και αναπνέω θα τραγουδώ...

Συνέντευξη: Γιώργος Κουτρούμπας


        Όσοι από εµάς µεγάλωσαν και έζησαν στην επαρχία τα πρώτα ακούσµατα που είχαν ήταν από το ∆ηµοτικό τραγούδι. Την ∆εκαετία του 70΄ και του 80΄ήταν σε άνθιση τα πανηγύρια και είχε επικρατήσει να ακούγεται το καλό ∆ηµοτικό Τραγούδι που εκφράζονταν από κορυφαίους τραγουδιστές του είδους. Μια από τις φωνές που µε «µάγευε» ήταν της Βαγγελιώς Χρηστιά.
      Η Βαγγελιώ Χρηστιά είχε και έχει ακόµη εξαιρετική φωνή. Όταν ανέλαβα την εφηµερίδα έθεσα ως στόχο να πάρω συνέντευξη από την Βαγγελιώ. Επικοινώνησα µαζί της και της εξήγησα το λόγο που της τηλεφώνησα. Με µεγάλη ευγένεια ανταποκρίθηκε αµέσως και κλείσαµε ραντεβού στο σπίτι της στη Νέα Σµύρνη.

• Κυρία Χρηστιά που γεννηθήκατε; Μιλήστε µας για τους γονείς σας και για την παιδική σας ηλικία;
-Γεννήθηκα στην Δερσοβά Θυρρείου και µεγάλωσα στη Βόνιτσα. Η οικογένεια µου ήταν πολυµελής και αποτελούνταν από 12 µέλη. Συγκεκριµένα υπήρχαν 5 αγόρια, 5 κορίτσια και οι 2 γονείς. Λέω υπήρχαν γιατί σήµερα στη ζωή είναι 3 κορίτσια και 1 αγόρι. Στη Βόνιτσα µέναµε στη περιοχή Καπάσα και Λιβαδάκια όπου είχαµε φτιάξει τις καλύβες µας. Το καλοκαίρι ανεβαίναµε µε τα ζώα στα ορεινά και το χειµώνα κατεβαίναµε στα πεδινά και τέλος εγκατασταθήκαµε στη Βόνιτσα. Εκτός από την κτηνοτροφία καλλιεργούσαµε καπνά και βαµβάκια. Η εποχή ήταν δύσκολη και υπήρχε µεγάλη φτώχια. Παρά όµως τις µεγάλες στερήσεις ζούσαµε µια ανέµελη ζωή. Σχολείο κατάφερα και πήγα µέχρι την Τρίτη Δηµοτικού.


• Πως ξεκινήσατε να ασχολείστε µε το τραγούδι; Υπήρξε κάποιος που σας βοήθησε και σας έσπρωξε στο τραγούδι;
-Από µικρή ήθελα να γίνω τραγουδίστρια. Η ιδέα αυτή µε ενθουσίαζε. Το τραγούδι ήταν κάτι που το ζούσα. Σηµαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε ο πατέρας µου ο Περικλής Χρηστιάς που τραγουδούσε και ο ίδιος σε γάµους και σε γιορτές. Μικρή ακόµη µε έπαιρνε στην αγκαλιά του και µε παρότρυνε να τραγουδήσουµε µαζί. Όπου και να ήµουνα στις καλύβες, στα ζώα ή στο χωράφι συνέχεια τραγουδούσα. Το τραγούδι ήταν αναπόσπαστο κοµµάτι από την ζωή µου. Ήταν και είναι η ίδια µου η ζωή.


• Κυρία Χρηστιά πότε παντρευτήκατε; Ποια είναι η οικογενειακή σας κατάσταση σήµερα; Ο σύζυγός σας είναι µουσικός;
-Με τον άνδρα µου τον Νίκο Τζιοβίλη παντρευτήκαµε στις 23 Αυγούστου του 1970. Από τη Βόνιτσα έφυγα σε ηλικία 25 ετών. Με το Νίκο αποκτήσαµε δύο παιδιά, ένα κορίτσι και ένα αγόρι. Ο άνδρας µου δεν ασχολείται µε τη µουσική και είναι συνταξιούχος οξυγονοκολλητής...............


• Όταν αποφασίσατε να ασχοληθείτε επαγγελµατικά µε το τραγούδι είχατε αντιδράσεις;
-Είχα πιο πολύ αντιδράσεις από τα αδέλφια µου, γιατί είχαν συντηρητικές αντιλήψεις για το επάγγελµα αυτό. Όταν όµως έγινα τραγουδίστρια είχα ήδη παντρευτεί και είχα αποκτήσει και το πρώτο παιδί. Στην επιλογή µου όµως αυτή µε στήριξε ο άνδρας µου ο Νίκος και µε την βοήθεια του κόσµου κατάφερα να κάνω πραγµατικότητα µια µεγάλη µου επιθυµία που ήταν για µένα όνειρο ζωής.


• Σε ποια ηλικία γίνατε τραγουδίστρια; Μέχρι τότε µε τι ασχολούσασταν;
-Άρχισα να ασχολούµαι επαγγελµατικά µε το τραγούδι σε ηλικία 28 ετών. Δεν σπούδασα µουσική ούτε έκανα φωνητική σε ωδείο. Είµαι τελείως αυτοδίδακτη γύρω από το τραγούδι. Ότι πέτυχα το έκανα µόνη µου και µόνο ο πατέρας µε βοήθησε να µάθω αρκετά επιτραπέζια τραγούδια. Πριν γίνω τραγουδίστρια δούλευα σε εργοστάσιο φωτιστικών όπου γνώρισα και τον άνδρα µου και 4 χρόνια σε Θυρωρείο. Οι δουλειές αυτές δεν µε ενθουσίασαν και στράφηκα στο µεγάλο µου όνειρο που ήταν το τραγούδι....ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ:http://xiromeronews.blogspot.gr/2010/06/blog-post_8557.html