Σάββατο, 29 Απριλίου 2017

Καρδίτσα: Τα 200 καφέ της... χαράς

Ενα από τα χαρακτηριστικά του κέντρου της Καρδίτσας είναι οι δεκάδες καφετέριες που έχουν γίνει αγαπημένα στέκια των κατοίκων. Είναι δε τα κύρια σημεία έκφρασης της ζωντάνιας της πόλης στον ελεύθερο χρόνο και στην ψυχαγωγία.

Στον Δήμο Καρδίτσας λειτουργούν γύρω στα 400 καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (καφετέριες, εστιατόρια, ταβέρνες, τσιπουράδικα κ.ά.). Περισσότερα από τα μισά είναι καφετέριες, όπως μας δηλώνει ο πρόεδρος της τοπικής Ενωσης Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Ορέστης Ψαχούλας. Προφανώς, μεγάλος αριθμός για πληθυσμό 60.000 κατοίκων, και σίγουρα πάνω από τον μέσο όρο της χώρας.

Τα καφέ βρίσκονται στην ακμή τους, αποτελώντας ταυτόχρονα επιχειρηματική διέξοδο, σε μια περίοδο που οι όποιες εύστοχες επενδύσεις είναι δυσεύρετες. Παρά την άνθηση του χώρου, ο κ. Ψαχούλας διαπιστώνει υπερβολή, τονίζει την ανάγκη εξορθολογισμού και εκτιμά ότι στην πορεία θα επιβιώσουν λιγότεροι.

«Κάποιος ανοίγει το δικό του καφέ, συχνά χωρίς να υπολογίσει τις μεγάλες ανάγκες και τα προβλήματα που θα συναντήσει» αναφέρει χαρακτηριστικά. Και σίγουρα στον κλάδο δεν λείπουν τα προβλήματα. Ο Ορέστης Ψαχούλας επισημαίνει το μεγάλο φορτίο του ΦΠΑ 23%, ενώ υπογραμμίζει ότι τα συγκεκριμένα καταστήματα, άμεσα ή έμμεσα, επιβαρύνονται με μηνιαίες υποχρεώσεις προς 18-20 οργανισμούς και υπηρεσίες (Εφορία, δημοτικά τέλη, ΔΕΗ, πνευματικά δικαιώματα, εισφορές ΙΚΑ κ.ά.).

Ταυτόχρονα, οι επαγγελματικές μισθώσεις παραμένουν υψηλές στην Καρδίτσα. Ενα τελευταίο, πρόσθετο πρόβλημα αφορά τη συρρίκνωση των τμημάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στην πόλη. Λόγω αυτής προβλέπεται να περιοριστούν οι φοιτητές από τους 3.000-3.500 στους 1.500. Εννοείται ότι κάτι τέτοιο θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στα καταστήματα εστίασης και αναψυχής, πολλά από τα οποία στηρίζονται στον φοιτητόκοσμο.

Από την πλευρά της, η Ενωση Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Καρδίτσας εξετάζει τη δημιουργία προμηθευτικού συνεταιρισμού για τη στήριξη των μελών της. Ο συνεταιρισμός θα προωθεί κυρίως τα τοπικά προϊόντα, προσφέροντας σαφώς χαμηλότερες τιμές, αλλά και κάποιο μέρισμα στα μέλη του.

Δημήτρης Κυριακόπουλος


ΠΗΓΗ:http://www.dimokratianews.gr/