Κυριακή 9 Απριλίου 2017

Γιώργος Κατσάρης:Ο Μπαλαμός(Το τραγούδι των γύφτων)... Η πρώτη και καλύτερη εκτέλεση...!!!

Γιώργος Κατσάρης


Γιώργος Κατσάρης:Ο Μπαλαμός(Το τραγούδι των γύφτων)... Η πρώτη και καλύτερη εκτέλεση...!!!

Τίτλος:Το τραγούδι των γύφτων
Άλμπουμ:Φώτα παρακαλώ
Ερμηνεύει:Γιώργος Κατσάρης
Στιχουργός-Συνθέτης:Διονύσης Τσακνής

Ακούγεται για πρώτη φορά το 1986 στην σειρά της ΕΤ1
" Το Μπουρίνι", κυκλοφορεί στο δίσκο " Φώτα παρακαλώ " το 1990,
μια ενότητα τραγουδιών από τηλεοπτικές και θεατρικές συνεργασίες του συνθέτη,και το 1992 στο δίσκο " Ο Μπαλαμός" όπου
το ερμηνεύει ο Γιώργος Κατσάρης.
Ο Γιώργος Κατσάρης για πολλά χρόνια ήταν χοροδιδάσκαλος παραδοσιακών χορών στην Καρδίτσα, απ' όπου κατάγεται.
ΣΤΙΧΟΙ ~ Ο ΜΠΑΛΑΜΟΣ(ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΓΥΦΤΩΝ)
Δεν έχω τόπο, δεν έχω ελπίδα,
δε θα με χάσει καμιά πατρίδα
και με τα χέρια μου και την καρδιά μου
φτιάχνω τσαντίρια στα όνειρά μου

Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό
και το λουμνό τ'αφεντικό
νάγια δόμλες ατzέι μπαλαμό

Και τα γκανίκια μας όταν χορεύουν,
με χασταρώματα που σε μαγεύουν,
κουνάνε σώματα και τα πιτέ τους,
μέσα σε κλείνουνε στις αγκαλιές τους.

Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό,
και το λουμνό τ'αφεντικό
νάγια δόμλες ατzέι μπαλαμό

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Δεν έχω τόπο, δεν έχω ελπίδα,
δε θα με χάσει καμιά πατρίδα
και με τα χέρια μου και την καρδιά μου
φτιάχνω τσαντίρια στα όνειρά μου
       
Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό[Φύγε λευκέ(Ελληνα),φύγε λευκέ]
και το λουμνό τ'αφεντικό(και το πρόστυχο τ` αφεντικό)
νάγια δόμλες ατzέι μπαλαμό*(μην τον δέχεσαι τον λευκό)
     
Και τα γκανίκια(κορίτσια)μας όταν χορεύουν,
με χασταρώματα(κουνήματα)που σε μαγεύουν,
κουνάνε σώματα και τα πιτέ(στήθη)τους,
μέσα σε κλείνουνε στις αγκαλιές τους.

Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό[Φύγε λευκέ(Έλληνα),φύγε λευκέ]
και το λουμνό τ'αφεντικό(και το πρόστυχο τ` αφεντικό)
νάγια δόμλες ατzέι μπαλαμό(μην τον δέχεσαι τον λευκό)

Μπαλαμός*=Στην τσιγγάνικη  γλώσσα, μπαλαμός αποκαλείται πας μη γύφτος, δηλαδή ο λευκός ή ξεθωριασμένος...

ΕΔΩ Η ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΗ ΤΣΑΚΝΗ... https://el.wikipedia.org/