Πανελλαδικές εξετάσεις 2011: Έξετάσεων συνέχεια το Σάββατο, δεύτερη ημέρα των εξετάσεων με τους μαθητές να εξετάζονται στη Βιολογία (Γενικής Παιδείας), Φυσική (Γενικής Παιδείας), μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (Γενικής Παιδείας), Ιστορία (Γενικής Παιδείας)....
Στο µάθηµα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης δίνονται στους µαθητές τέσσερα θέµατα που έχουν ως εξής:
(α) Το πρώτο και δεύτερο θέµα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκµηρίωσης θεµάτων σχετικών µε την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον µαθητή βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινοµένων.
(β) Το τρίτο θέµα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του µαθητή να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.λπ.) για την αξιολόγηση δεδοµένων και την εξαγωγή συµπερασµάτων.
(γ) Το τέταρτο θέµα αποτελείται από µια άσκηση ή ένα πρόβληµα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του µαθητή να χρησιµοποιεί, σε συνδυασµό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους Η βαθµολογία κατανέµεται κατά 25 µονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέµατα.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ
Σύµφωνα µε τουςυπεύθυνους βαθµολογητών Βιολογίας, τα κυριότερα σφάλµατα που παρατηρούνται στα γραπτά Βιολογίας είναι: έλλειψη ακρίβειας και σαφήνειας στη διατύπωση εννοιών και στην περιγραφή των διαδικασιών έλλειψη τάξης και λογικής σειράς λανθασµένη σειρά των βηµάτων στην περιγραφή µιας διαδικασίας αδυναµία συσχέτισης και συγκέντρωσης διαφορετικών δεδοµένων από το βιβλίο, ώστε να δοθεί ολοκληρωµένη απάντηση σε ερωτήσεις συνδυαστικού τύπου δυσκολία στην κατανόηση των ερωτήσεων των θεµάτων, µε αποτέλεσµα λανθασµένη ή εκτός θέµατος απάντηση παράλειψη αιτιολόγησης επειδή η απάντηση θεωρείται αυτονόητη δυσκολία στον καθορισµό ορίων απάντησης µιας ερώτησης, µε αποτέλεσµα να περιέχει πλεονάζοντα είτε ελλιπή στοιχεία οι υποψήφιοι θα πρέπει:
να προσέξουν την εµφάνιση του γραπτού, γιατί υποσυνείδητα οι βαθµολογητές, έχοντας µπροστά τους ένα κακό γραπτό, διάκεινται δυσµενώς να ξεχωρίζουν σαφώς τα υποερωτήµατα, ιδιαίτερα όταν δεν τα γράφουν µε τη σειρά που είναι στην ερώτηση να αφιερώσουν οπωσδήποτε χρόνο για να ξαναδιαβάσουν το γραπτό τους, να διαθέσουν τουλάχιστον 15 λεπτά ώστε να βεβαιωθούν ότι έχουν απαντήσει σε όλα τα ερωτήµατα.
http://woman365.blogspot.com/2011/05/2011_14.html#more
Στο µάθηµα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης δίνονται στους µαθητές τέσσερα θέµατα που έχουν ως εξής:
(α) Το πρώτο και δεύτερο θέµα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκµηρίωσης θεµάτων σχετικών µε την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον µαθητή βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινοµένων.
(β) Το τρίτο θέµα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του µαθητή να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.λπ.) για την αξιολόγηση δεδοµένων και την εξαγωγή συµπερασµάτων.
(γ) Το τέταρτο θέµα αποτελείται από µια άσκηση ή ένα πρόβληµα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του µαθητή να χρησιµοποιεί, σε συνδυασµό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους Η βαθµολογία κατανέµεται κατά 25 µονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέµατα.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ
Σύµφωνα µε τουςυπεύθυνους βαθµολογητών Βιολογίας, τα κυριότερα σφάλµατα που παρατηρούνται στα γραπτά Βιολογίας είναι: έλλειψη ακρίβειας και σαφήνειας στη διατύπωση εννοιών και στην περιγραφή των διαδικασιών έλλειψη τάξης και λογικής σειράς λανθασµένη σειρά των βηµάτων στην περιγραφή µιας διαδικασίας αδυναµία συσχέτισης και συγκέντρωσης διαφορετικών δεδοµένων από το βιβλίο, ώστε να δοθεί ολοκληρωµένη απάντηση σε ερωτήσεις συνδυαστικού τύπου δυσκολία στην κατανόηση των ερωτήσεων των θεµάτων, µε αποτέλεσµα λανθασµένη ή εκτός θέµατος απάντηση παράλειψη αιτιολόγησης επειδή η απάντηση θεωρείται αυτονόητη δυσκολία στον καθορισµό ορίων απάντησης µιας ερώτησης, µε αποτέλεσµα να περιέχει πλεονάζοντα είτε ελλιπή στοιχεία οι υποψήφιοι θα πρέπει:
να προσέξουν την εµφάνιση του γραπτού, γιατί υποσυνείδητα οι βαθµολογητές, έχοντας µπροστά τους ένα κακό γραπτό, διάκεινται δυσµενώς να ξεχωρίζουν σαφώς τα υποερωτήµατα, ιδιαίτερα όταν δεν τα γράφουν µε τη σειρά που είναι στην ερώτηση να αφιερώσουν οπωσδήποτε χρόνο για να ξαναδιαβάσουν το γραπτό τους, να διαθέσουν τουλάχιστον 15 λεπτά ώστε να βεβαιωθούν ότι έχουν απαντήσει σε όλα τα ερωτήµατα.
http://woman365.blogspot.com/2011/05/2011_14.html#more