Τρίτη 17 Μαΐου 2011

"Σφαγή" στα μαθηματικά κατεύθυνσης για τους μαθητές

Τα δύσκολα θέµατα που επελεξε για δεύτερη φορά η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων στα Μαθηµατικά (το Σάββατο ήταν πολύ δύσκολα και τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας) σε συνδυασµό µε τα απαιτητικά θέµατα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία όπου επελέγη ο «Κρητικός» του ∆. Σολωµού, προϊδεάζουν για...

πτώση του φετινού αριθµού αριστούχων και σε αυτά τα µαθήµατα.

Ειδικά στα Μαθηµατικά αναµένεται «σφαγή» αριστούχων, µε τις πρώτες εκτιµήσεις να κάνουν λόγο για τη µεγάλη πλειονότητα των γραπτών που κινούνται στις χαµηλές βαθµολογίες. Ξέµειναν από χρόνο πολλοί υποψήφιοι χθες στα Μαθηµατικά Κατεύθυνσης, καθώς τα θέµατα ήταν τόσο δύσκολα που το τρίωρο δεν τους έφτανε για να τα λύσουν! Ακόµα και η Μαθηµατική Εταιρείαφαίνεται πως «στριµώχτηκε» µε τα χθεσινά θέµατα, µεαποτέλεσµα να εκτιµήσει ότι ο παρεχόµενος χρόνος «δεν ήταν επαρκής για την επιτυχή αντιµετώπιση των θεµάτων από την πλειοψηφία των υποψηφίων».

Σύµφωνα µε την Ελληνική Μαθηµατική Εταιρεία, τα θέµατα ήταν πολύ δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά καικάλυπταν σχεδόν το σύνολο της ύλης. Ειδικότερα, το Θέµα Α αφορούσε τη Θεωρία. Το Θέµα Β κάλυπτε την ύλη των Μιγαδικών αριθµών, χωρίςιδιαίτερες δυσκολίες για τους περισσότερους υποψηφίους. Το θέµα Γ κάλυπτε µεγάλο µέρος της ύλης του ∆ιαφορικού λογισµού. Το ερώτηµα Γ1 ήταν αυξηµένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής.

Η σωστή επεξεργασία του προϋπέθετε ιδιαίτερη εξάσκηση σε θέµατα αυτής της µορφής. ∆ινόταν όµως η απάντηση του ερωτήµατος µε αποτέλεσµα να διευκολύνεται η λύση τωνεπόµενων ερωτηµάτων Γ2, Γ3, Γ4. Το Θέµα ∆αναφερόταν σε µεγάλο µέρος της ύλης του ∆ιαφορικού και ΟλοκληρωτικούΛογισµού. Τα ερωτήµατα ∆1, ∆4ήταν επίσης αυξηµένης δυσκολίας.

Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων έκρινε ότι η επιλογή του έργου «Κρητικός» του ∆ιονυσίου Σολωµού, ενός εξαιρετικού και απαιτητικού κειµένου, είναι εύστοχη. Στην ερώτηση Α1 µπορούν άνετα οι υποψήφιοι/ες να εντοπίσουν τρία από τα κύρια θέµατα της Επτανησιακής Σχολής. Η ερώτηση Β1.α ανταποκρίνεται στις δυνατότητές τους. Στην ερώτηση Β1.β η απάντηση είναι απαιτητική. Η ερώτηση Β2 δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο βαθµό δυσκολίας. Στην ερώτηση Γ1.α δεν διευκρινίζεται αν ζητείται ο σχολιασµός µορφής ή/και περιεχοµένου, οπότε και οι δύο ερµηνευτικές προσεγγίσεις είναι αποδεκτές. Στην ερώτηση Γ1.β η απάντηση έχει σχέση µε τις θρησκευτικές αντιλήψεις του ποιητή. Η ερώτηση ∆1 ζητά τη σύγκριση ανάµεσα στον «Κρητικό» του Σολωµού και τον «Ορκο» του Μαρκορά.