Ύστερα από την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των θεσμικών οργάνων της ΕΕ και σκληρών διαπραγματεύσεων που διήρκησαν περίπου τρία χρόνια, ψηφίστηκε σήμερα με μεγάλη πλειοψηφία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, η νέα Οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών. Με τη νέα...
νομοθεσία εναρμονίζεται το νομικό πλαίσιο που ισχύει κυρίως στις εξ' αποστάσεως αγορές και αποσαφηνίζονται οι κανόνες περί προστασίας των καταναλωτών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Πιο συγκεκριμένα η νέα νομοθεσία προβλέπει:
Αυξημένες απαιτήσεις... πληροφόρησης. Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, οι online έμποροι θα πρέπει να παρέχουν στον καταναλωτή, ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που παραγγέλθηκαν, το συνολικό τους κόστος και τα στοιχεία επικοινωνίας του εμπόρου, θέτοντας έτσι τέλος στη συχνά απογοητευτική αναζήτηση των καταναλωτών σε πολλούς δικτυακούς τόπους για έναν αριθμό επικοινωνίας.
Απαγόρευση των κρυφών χρεώσεων. Οι καταναλωτές είναι υποχρεωμένοι να επικυρώνουν το τελικό καισυνολικό ποσό της αγοράς τους, εν συνεχεία κάθε δαπάνη μετά την επικύρωση επιβαρύνει αποκλειστικά την επιχείρηση.
Διορία 14 ημερών για υπαναχώρηση από την σύμβαση και επιστροφή των προϊόντων. Κατά τη σύναψη είτε εξ' αποστάσεως είτε εκτός εμπορικού καταστήματος σύμβασης, οι καταναλωτές σε όλη την ΕΕ επωφελούνται από ένα εναρμονισμένο δικαίωμα υπαναχώρησης 14 ημερών, αρχής γενομένης με την παράδοση των εμπορευμάτων. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει σχετική ενημέρωση από τον έμπορο, τότε η διορία επιστροφής παρατείνεται για τον καταναλωτή αυτοδικαίως στο ένα έτος. Παράδοση προϊόντων στον αγοραστή το πολύ εντός 30 ημερών, διαφορετικά αυτός έχει δικαίωμα να ακυρώσει τη συναλλαγή, ενώ τυχόν απώλεια ή ζημιά στο προϊόν κατά τη μεταφορά επιβαρύνει αποκλειστικά τον πωλητή.
press-gr
http://www.trelokouneli.gr/2011/06/blog-post_6586.html
νομοθεσία εναρμονίζεται το νομικό πλαίσιο που ισχύει κυρίως στις εξ' αποστάσεως αγορές και αποσαφηνίζονται οι κανόνες περί προστασίας των καταναλωτών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Πιο συγκεκριμένα η νέα νομοθεσία προβλέπει:
Αυξημένες απαιτήσεις... πληροφόρησης. Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, οι online έμποροι θα πρέπει να παρέχουν στον καταναλωτή, ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που παραγγέλθηκαν, το συνολικό τους κόστος και τα στοιχεία επικοινωνίας του εμπόρου, θέτοντας έτσι τέλος στη συχνά απογοητευτική αναζήτηση των καταναλωτών σε πολλούς δικτυακούς τόπους για έναν αριθμό επικοινωνίας.
Απαγόρευση των κρυφών χρεώσεων. Οι καταναλωτές είναι υποχρεωμένοι να επικυρώνουν το τελικό καισυνολικό ποσό της αγοράς τους, εν συνεχεία κάθε δαπάνη μετά την επικύρωση επιβαρύνει αποκλειστικά την επιχείρηση.
Διορία 14 ημερών για υπαναχώρηση από την σύμβαση και επιστροφή των προϊόντων. Κατά τη σύναψη είτε εξ' αποστάσεως είτε εκτός εμπορικού καταστήματος σύμβασης, οι καταναλωτές σε όλη την ΕΕ επωφελούνται από ένα εναρμονισμένο δικαίωμα υπαναχώρησης 14 ημερών, αρχής γενομένης με την παράδοση των εμπορευμάτων. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει σχετική ενημέρωση από τον έμπορο, τότε η διορία επιστροφής παρατείνεται για τον καταναλωτή αυτοδικαίως στο ένα έτος. Παράδοση προϊόντων στον αγοραστή το πολύ εντός 30 ημερών, διαφορετικά αυτός έχει δικαίωμα να ακυρώσει τη συναλλαγή, ενώ τυχόν απώλεια ή ζημιά στο προϊόν κατά τη μεταφορά επιβαρύνει αποκλειστικά τον πωλητή.
press-gr
http://www.trelokouneli.gr/2011/06/blog-post_6586.html