Αύξηση 398% καταγράφουν οι εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην
Ελλάδα, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat στο πρώτο
δεκάμηνο του 2011 πέρασαν τα ελληνικά σύνορα προς άλλα κράτη-μέλη ή μη
972 Ι.Χ. έναντι 195 οχημάτων στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι,
καταγράφοντας ουσιαστικά την τάση που πρόκειται να ακολουθηθεί το 2012
στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Όπως τόνισε το μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΕΑΕ κ. Κων/νος Τουλίτσης στην Ημερησία: «Είναι η ευκαιρία της Ελλάδας με κατάλληλες τροποποιήσεις που ούτως ή άλλως θα γίνουν στη φορολόγηση των Ι.Χ. κατά την εισαγωγή τους να διαμορφωθούν κατά τέτοιο τρόπο ώστε η Ελλάδα να μπορέσει να γίνει εξωστρεφής και να εξάγει κάτι το οποίο δεν παράγει όπως άλλα κράτη-μέλη. Οσον αφορά στις εξαγωγές μεταχειρισμένων Ι.Χ. εκτιμώ πως τα 972 οχήματα που έχουν εξαχθεί έως και τον Οκτώβριο θα έχουν καταγράψει τεράστια αύξηση τους επόμενους δύο μήνες του 2011, ενώ για το 2012 πραγματικά θα καταρριφθεί κάθε ρεκόρ».
Οι τράπεζες πρωτοστατούν στις εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς έχουν στην κατοχή τους χιλιάδες κατασχεμένα Ι.Χ. τα οποία συνεχώς αυξάνονται, ενώ από την άλλη μεριά οι χρονομισθωτικές εταιρείες τους βρήκαν ακόμη ένα ασφαλές κανάλι διάθεσης των εταιρικών αυτοκινήτων, που ήταν δύσκολο να απορροφηθούν από τους εγχώριους εμπόρους. Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τη συγκεκριμένη κατάσταση έχει να κάνει με την αύξηση των τιμών, κυρίως στα μικρά αυτοκίνητα πόλης που «χτυπούν» οι Ελληνες έμποροι και μάλιστα, όπως αναφέρουν, ανέρχονται πλέον σε απαγορευτικές τιμές.
Να αναφέρουμε βέβαια πως τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. που εξάγονται στη πλειονότητά τους οδεύουν προς τρίτες χώρες, με εξαίρεση κάποια υπερπολυτελή οχήματα μεγάλου κυβισμού, τα οποία διατίθενται σε αγορές των κρατών-μελών.
Πάντως, και οι Ελληνες έμποροι έχουν ήδη ξεκινήσει διαδικασίες ανεύρεσης κάποιου καναλιού ώστε να διαθέτουν οι ίδιοι τα μεταχειρισμένα οχήματά τους προς Τρίτες Χώρες και να μην μεσολαβούν Γερμανοί ή Βέλγοι έμποροι, που όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν αποκτούν κάποιο μοντέλο έναντι 3.000 ευρώ και το διαθέτουν στην Αφρική ή σε άλλες χώρες της Ασίας τουλάχιστον 2.000 με 3.000 ευρώ ακριβότερα.
http://troktiko.eu/
Όπως τόνισε το μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΕΑΕ κ. Κων/νος Τουλίτσης στην Ημερησία: «Είναι η ευκαιρία της Ελλάδας με κατάλληλες τροποποιήσεις που ούτως ή άλλως θα γίνουν στη φορολόγηση των Ι.Χ. κατά την εισαγωγή τους να διαμορφωθούν κατά τέτοιο τρόπο ώστε η Ελλάδα να μπορέσει να γίνει εξωστρεφής και να εξάγει κάτι το οποίο δεν παράγει όπως άλλα κράτη-μέλη. Οσον αφορά στις εξαγωγές μεταχειρισμένων Ι.Χ. εκτιμώ πως τα 972 οχήματα που έχουν εξαχθεί έως και τον Οκτώβριο θα έχουν καταγράψει τεράστια αύξηση τους επόμενους δύο μήνες του 2011, ενώ για το 2012 πραγματικά θα καταρριφθεί κάθε ρεκόρ».
Οι τράπεζες πρωτοστατούν στις εξαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς έχουν στην κατοχή τους χιλιάδες κατασχεμένα Ι.Χ. τα οποία συνεχώς αυξάνονται, ενώ από την άλλη μεριά οι χρονομισθωτικές εταιρείες τους βρήκαν ακόμη ένα ασφαλές κανάλι διάθεσης των εταιρικών αυτοκινήτων, που ήταν δύσκολο να απορροφηθούν από τους εγχώριους εμπόρους. Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τη συγκεκριμένη κατάσταση έχει να κάνει με την αύξηση των τιμών, κυρίως στα μικρά αυτοκίνητα πόλης που «χτυπούν» οι Ελληνες έμποροι και μάλιστα, όπως αναφέρουν, ανέρχονται πλέον σε απαγορευτικές τιμές.
Να αναφέρουμε βέβαια πως τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. που εξάγονται στη πλειονότητά τους οδεύουν προς τρίτες χώρες, με εξαίρεση κάποια υπερπολυτελή οχήματα μεγάλου κυβισμού, τα οποία διατίθενται σε αγορές των κρατών-μελών.
Πάντως, και οι Ελληνες έμποροι έχουν ήδη ξεκινήσει διαδικασίες ανεύρεσης κάποιου καναλιού ώστε να διαθέτουν οι ίδιοι τα μεταχειρισμένα οχήματά τους προς Τρίτες Χώρες και να μην μεσολαβούν Γερμανοί ή Βέλγοι έμποροι, που όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν αποκτούν κάποιο μοντέλο έναντι 3.000 ευρώ και το διαθέτουν στην Αφρική ή σε άλλες χώρες της Ασίας τουλάχιστον 2.000 με 3.000 ευρώ ακριβότερα.
http://troktiko.eu/