Το Υπουργείο
Μεταφορών ύστερα από σχετική έρευνα που διενήργησε "ανακάλυψε" την
ύπαρξη 2 εκατομμυρίων ανασφάλιστων αυτοκινήτων. Ο έλεγχος του υπουργείο
διασταυρώθηκε και από άλλες πηγές, όπως η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών
αλλά και το Επικουρικό Κεφάλαιο. Η επιβολή μέτρων είναι πλέον
αναγκαία...
Ο συνολικός
αριθμός αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι περίπου 7 εκατομμύρια, εκ των
οποίων μόνο τα περίπου 5 εκ. είναι ασφαλισμένα, όπως προκύπτει από τα
στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών. Ως εκ τούτου τα υπόλοιπα 2
εκ. αυτοκίνητα είναι ανασφάλιστα.
Μέσα σε αυτά
συνυπολογίζονται και τα αυτοκίνητα οι οδηγοί των οποίων έχουν καταθέσει
τις πινακίδες θέλοντας να γλιτώσουν από έξοδα και τέλη κυκλοφορίας λόγω
της οικονομικής κρίσης. Ο αριθμός αυτών υπολογίζεται περίπου στα 350.000
με 400.000. Έτσι, ο αριθμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων που
κυκλοφορούν στους δρόμους υπολογίζεται περίπου στο 1,5 εκατομμύριο.
Τα μέτρα
Το Υπουργείο
Μεταφορών θέλοντας να εξαλείψει αυτό το φαινόμενο θα επιβάλει μέτρα με
τα οποία οι οδηγοί θα υποχρεούνται να ασφαλίσουν τα αυτοκίνητά τους
βάζοντας τέλος σε μια αλληλουχία προβλημάτων που δημιουργούνται από τα
ανασφάλιστα οχήματα καθώς και την ασφαλέστερη μετακίνηση των οχημάτων
μέσα στη χώρα. Έχει αποδειχθεί με σχετικές μελέτες ότι οι ασφαλισμένοι
οδηγοί είναι πιο συνειδητοποιημένοι στην οδηγική τους συμπεριφορά από
αυτούς που είναι ανασφάλιστοι.
Μέσα στις
επόμενες ημέρες, οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων αυτοκινήτων θα λάβουν
ειδοποίηση είτε για να προσκομίσουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, εάν έχουν,
είτε να πληρώσουν πρόστιμο 250 ευρώ και να ασφαλίσουν το όχημά τους.
Οι κυρώσεις
Σε περίπτωση μη
συμμόρφωσης, τα στοιχεία του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου θα αποστέλλονται
άμεσα στην αστυνομία η οποία με τη σειρά της θα επιβάλει τις
προβλεπόμενες απ' το νόμο κυρώσεις.
Φυλάκιση από 2
έως και 12 μήνες προβλέπει η ισχύουσα Νομοθεσία με σκέψεις να γίνουν πιο
αυστηρά. Πιο συγκεκριμένα, επιπλέον προτείνεται αφαίρεση της άδειας
οδήγησης και της άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες ή για δύο χρόνια σε
περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος, αλλά και χρηματικό πρόστιμο υπέρ του
Επικουρικού Κεφαλαίου* ίσο με 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά
δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
*Το Επικουρικό
Κεφάλαιο είναι ο φορέας που αποζημιώνει τους οδηγούς που ήταν
ασφαλισμένοι σε εταιρείες των οποίων ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας
τους, αλλά και τους οδηγούς που έπεσαν θύματα ατυχήματος από ανασφάλιστο
όχημα. Το
υψηλό έλλειμμα έχει οδηγήσει στην καθυστέρηση της καταβολής των
αποζημιώσεων από το Επικουρικό Κεφάλαιο, η οποία γίνεται πλέον έπειτα
από 2,5 περίπου χρόνια.