Κυρίες
και κύριοι
Ακουσα
στην εισήγησή του τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ
να διαμαρτύρεται οργισμένος για τα δύο
μέτρα και δύο σταθμά που εφαρμόζει το
πολιτικό σύστημα κάνοντας διακρίσεις
και αδικώντας την αυτοδιοίκηση. Συμφωνώ
και συναγανακτώ κι εγώ μαζί του.
Συναγανακτώ
γιατί ως πρωτόπειρος δήμαρχος δεν
ανέχομαι πλέον να γίνομαι θεατής της
προσπάθειας που κάνει το πολιτικό
σύστημα να μετατοπίσει τις ευθύνες του
για την κατάντια της χώρας προς άλλες
κατευθύνεις, κι ασφαλώς και προς τους
δήμους.,
Συναγανακτώ
γιατί δεν μπορώ πλέον να μένω θεατής
της προσπάθειας που κάνει το πολιτικό
σύστημα να εξιλεωθεί απ' τις κάθε
είδους ηθικές παρεκτροπές του,
στοχοποιώντας για το λογο αυτό τους
δήμους της χώρας.
Πολλές
φορές όμως είναι και η δική μας στάση
εκείνη που δημιουργεί τις κατάλληλες
συνθήκες για όλα αυτα. Πόσες φορές κι
εμείς δεν οδηγηθήκαμε σε επιλογές και
προτάσεις ερμαφρόδιτες; Πόσες φορές κι
εμείς δεν γίναμε οι βασικοί μέτοχοι
ενός ανατολίτικου πολιτικού παζαριού,
εξυπηρετώντας άραγε ποιον; Τους Δήμους
ή το πολιτικό σύστημα;
Ακόμα
και στο ίδιο το συνέδριό μας υπάρχουν
στιγμές που το πολιτικό κουτσομπολιό
αλλά και οι ερμαφρόδιτες και κολοβές
περιγραφές και θέσεις γίνονται πρώτο
θέμα.
Δεν
ειναι πολιτικό κουτσομπολιό η επιμήκυνση
της δημοτικής περιόδου; Ποιος το έβαλε
σήμερα, τρία χρόνια μετά τη νομοθετική
ρύθμισή της;
Δεν
ειναι πολιτικό κουτσομπολιό η αλλαγή
του συστήματος των αυτοδιοικητικών
εκλογών;
Αλλά
και στο παρελθόν, μήπως δεν ήταν κολοβή
η επιτυχία της ΚΕΔΕ για την κατάργηση
του επαγγελματικού ασυμβίβαστου; Θέλω
να θυμίσω οτι οι Δήμαρχοι δεν είναι μόνο
γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, φαρμακοποιοί
κλπ. Υπάρχουν και Δήμαρχοι οι οποίοι
είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Σας είπε
κάποιος οτι οι Δήμαρχοι-δημόσιοι
υπάλληλοι δεν επιθυμούν ή δεν είναι
ικανοί να ασκήσουν παράλληλα το επάγγελμά
τους; Δημιουργήθηκαν ή όχι με τον τρόπο
αυτό δήμαρχοι δύο ταχυτήτων;
Δεν
ειναι κολοβή η παρουσίαση του ΕΚΛ όταν
δεν προτείνεται ούτε το είδος του
πληθυσμιακού δείκτη ούτε το βάρος που
αυτό θα έχει για την κατανομή των ΚΑΠ
αλλά και για όλα τα ζητήματα διοικητικής
φύσης;
Δεν
είναι και πάλι κολοβό το ΕΚΛ όταν λαμβάνει
υπόψη του την τωρινή κατάσταση των δήμων
στην οποία οδηγήθηκαν μετά από τρία
χρόνια ασφυκτικών περιορισμών και
περικοπών, και όχι εκείνη στην οποία θα
έπρεπε να βρίσκονται έτσι ώστε επαρκώς
να μπορούν να εκπληρώνουν το ρόλο τους
και την αποστολή τους στο μέλλον;
Αλλά
μήπως δεν είναι ερμαφρόδιτη αλλά και
χαρακτηριστική περίπτωση εφαρμογής
δύο μέτρων και δύο σταθμών η προώθηση
του πραγματικού ή του μόνιμου πληθυσμού
ως κριτήριο για τη ρύθμιση ως οικονομικών,
διοικητικών και άλλων αυτοδιοικητικών
ζητημάτων όταν την ίδια στιγμή και με
το ΠΔ 26/2012 ο πληθυσμός που χρησιμοποιείται
για την κατανομη των βουλευτικών εδρών
ανά περιφέρεια είναι ο νόμιμος πληθυσμός;
Και
ρωτάω όλους σας. Ρωτάω και το ΔΣ της
ΚΕΔΕ. Γιατί για την κατανομή των ΚΑΠ και
για τα υπόλοιπα αυτοδιοικητικά ζητήματα
θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικό
πληθυσμιακό δείκτη και όχι το νόμιμο
πληθυσμό; Τι σόι κράτος ειναι τούτο που
για τη μοιρασιά της βουλευτικής πίτας
λέει ναι στο νόμιμο πληθυσμό αλλα για
τη μοιρασιά της αυτοδιοικητικής πίτας
χρησιμοποιεί άλλο πληθυσμιακό κριτήριο;
Αλλον πληθυσμό εξυπηρετούν και
αντιπροσωπεύουν οι βουλευτές και άλλον
πληθυσμό οι δήμοι;
Μετά
από όλα αυτά και άλλα τόσα τα οποία θα
μπορούσα να προσθέσω, η διακριτική στάση
υπέρ των "πατρίκειων" ειναι εμφανής
και προφανής. Ολοι οι υπόλοιποι "πληβείοι"
έχουμε μεγάλη ευθύνη έναντι των
συμφερόντων του τόπου μας όσο συνεχίζουμε
αδιαμαρτύρητα να συμμετέχουμε σε μοα
προσπάθεια που γίνεται μόνο για τη
διάσωση της ελίτ των δήμων.