Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΣΤΗ ΜΑΓΝΗΣΙΑ

Την Παρασκευή, 7-6-2013, το ΣΔΕ Καρδίτσας και το Παράρτημα Σοφάδων, πραγματοποίησαν την τέταρτη εκπαιδευτική επίσκεψη εκτός έδρας στην οποία επισκεφτήκαμε την υπέροχη Μαγνησία. (Αρχαιολογικό χώρο Σέσκλου-Πήλιο-παραλία Μαγνησίας-πόλη Βόλου).
Αναχωρήσαμε στις 7:30 από Καρδίτσα και επισκεφθήκαμε αρχικά τον αρχαιολογικό χώρο του Σέσκλου. Στο λόφο Καστράκι και στη γύρω περιοχή, κοντά στο σημερινό χωριό Σέσκλο, αναπτύχθηκε ένας από τους σπουδαιότερους νεολιθικούς οικισμούς της Ελλάδας και της Ευρώπης, που έδωσε το όνομά του σε μία ολόκληρη φάση της νεολιθικής εποχής στη Θεσσαλία. Κατοικήθηκε από την αρχή της νεολιθικής εποχής (7η χιλιετία π.Χ.) μέχρι και τη Μέση Εποχή του Χαλκού, αλλά γνώρισε τη μεγαλύτερη ακμή του στην 5η χιλιετία π.Χ., κατά τη Μέση Νεολιθική περίοδο. Η τοποθεσία του συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά σύμφωνα με τα οποία οι πρώτοι κάτοικοι επέλεγαν τις θέσεις της εγκατάστασής τους: βρίσκεται ανάμεσα σε βαθιά εποχικά ρέματα, που εξασφαλίζουν την αφθονία νερού, κοντά σε επίπεδες καλλιεργήσιμες εκτάσεις και σε ψηλότερους λόφους και όχι μακριά από τη θάλασσα. Η επιτυχία στην επιλογή της θέσης αποδεικνύεται και από τη μεγάλη διάρκεια ζωής του προϊστορικού οικισμού.
Κατόπιν ανηφορήσαμε προς το Πήλιο, περάσαμε από την πανέμορφη Πορταριά και κάναμε στάση για ξεκούραση στη μαγευτική Μακρυνίτσα. Αφού περπατήσαμε στα υπέροχα σοκάκια της Μακρυνίτσας, κατηφορίσαμε στις παραλίες της Μαγνησίας, με τελικό προορισμό τα Καλά Νερά. Εκεί σταματήσαμε για το μεσημεριανό φαγητό.
Νωρίς το απόγευμα καταλήξαμε στην πόλη του Βόλου, με την καλή ρυμοτομία, τα νεοκλασικά κτίρια και τα πάρκα. Ο Βόλος έχει πολλά αξιοθέατα, όπως το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλίας, το κτίριο Παπαστράτου, το μνημείο Πεσόντων για την Εθνική Ανεξαρτησία, τη γέφυρα που ενώνει την προκυμαία με τον λιμενοβραχίονα, τον παραλιακό πεζόδρομο, το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου και την αρχαία τριήρη την «Αργώ». Η καθέλκυσή της έγινε το 2006, ως πιστό αντίγραφο του πλοίου με το οποίο ο Ιάσονας έκανε την Αργοναυτική εκστρατεία. Η ιστορία λέει ότι η ξυλεία για την κατασκευή του προήλθε από τα δάση του Πηλίου.
Στις 20:30 αναχωρήσαμε για την επιστροφή μας σε Καρδίτσα-Σοφάδες.

Θεωρούμε ότι ο εκπαιδευτικός στόχος της επίσκεψης εξυπηρετήθηκε απόλυτα καθώς τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας έχουν ως βασικό μοχλό τη βιωματική μάθηση. Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι όλες οι εκπαιδευτικές επισκέψεις κάθε σχολική χρονιά γίνονται χωρίς καμιά οικονομική συμμετοχή των μαθητών μας.