Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Συνέδριο πανεπιστημίου αθηνών - πρόγραμμα

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ
http://logotherapy-lab.jimdo.com
ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
«ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΙΙ) »
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ 25/7/2013
 11.00-12.00  ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΥΝΕΔΡΩΝ
1
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ
1  12.00-12.30  Μια πρώτη επαφή με τη στοχοθεσία τουΣυνεδρίου
2  12.30-13.10  Άγχη & φοβίες παιδιών σχολικής ηλικίας
3  13.10-13.30  Παιδαγωγικές πρακτικές και υποστηρικτικό τεχνολογικό υλικό για τη διδασκαλία
παιδιών με προβλήματα όρασης
4  13.30-14.00  Ανάμεσα στους τοίχους του Σχολείου
5  14.00-14.20  Ηλεκτρονικός εκφοβισμός σε παιδιά σχολικής ηλικίας
6  14.20-14.40  Λαξεύοντας τον λόγο
7  14.40-15.00  Παιδαγωγική: η επιστήμη που ανατρέπειτο αδύνατο
 15.00-18.00  ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
 18.00-18.30  ΚΑΦΕ
2
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ
8  18.30-19.00  Διαφοροποιημένη Διδασκαλία. Ουτοπία ή Πραγματικότητα;
9  19.00-19.20  Έτοιμη ή παραγόμενη γνώση; Μια εφαρμογή του Μείζονος προγράμματος
10  19.20-19.50  Ζω με Αναπηρία: "Βλέπω", "Ακούω", Φαντάζομαι και Δημιουργώ πέρα από το πεπε-ρασμένο των αισθήσεων - Το παράδειγμα του Στίβεν Χόκινγκ!
11  19.50-20.10  Μελέτη εργασιακού στρες & επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης που βιώνουν οι
Έλληνες εκπαιδευτικοί
12  20.10-21.00  Εργαστήριο διάγνωσης ικανοτήτων με δημιουργία ομάδων
 21.00- ….  ΔΕΙΠΝΟ(για όσους διαμένουν στο ξενοδοχείο)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26/7/2013
 08.30-10.00  ΠΡΩΙΝΟ(για όσους διαμένουν στο ξενοδοχείο)
3
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ
13  11.00-11.20  Προοπτικές και δυναμική του δασκάλου στη σύγχρονη εποχή
14  11.20-11.40  Διαφοροποιημένη Διδασκαλία σε μαθητές με Εγκεφαλική Παράλυση
15  11.40-12.00  Παιδαγωγική αξιοποίηση ψηφιακών κόμικς και δημιουργικής γραφής στην προσέγ-γιση του φαινόμενου της σχολικής βίας
16  12.00-12.25  Η κινούμενη εικόνα στη μαθησιακή διαδικασία
17  12.25-13.00  Ειδικό & προσβάσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό για σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής
& για σχολεία με τμήματα ένταξης
 13.00-13.30  ΚΑΦΕ
4
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ
18  13.30-14.30  Εργαστήριο Εκμάθησης του κώδικα Brailleμέσα από θεατρικό παιχνίδι
 14.30-17.30  ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
5
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ
 17.30-18.30  ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΕΠΙΣΗΜΩΝ
19  18.30-19.10  Αυτός ο κόσμος ο μικρός ο μέγας
20  19.10-19.40  Σχολική βία και πολυπολιτισμικότητα: η αναγκαιότητα της διαπολιτισμικής παρέμ-βασης
21  19.40-20.20  Παραλληλισμοί
22  20.20-20.45  Πολιτική του Χαρισματικού Εκπαιδευτικούστα πλαίσια της Πολυπολιτισμικής Κοινω-νίας του Σύγχρονου Σχολείου. Περιοχή Διεξαγωγής Έρευνας: Η πόλη του Ηρακλείου-Κρήτη
23  20.45-21.00  Η πρόκληση στη μαθησιακή διαδικασία
 21.30- …..  ΔΕΙΠΝΟ(για όσους διαμένουν στο ξενοδοχείο)
 22.30-…...  ΒΡΑΔΙΑ JAZZ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 27/7/2013
 08.30-10.00  ΠΡΩΙΝΟ(για όσους διαμένουν στο ξενοδοχείο)
 10.00-14.00  ΕΚΔΡΟΜΗ
 14.00-17.30  ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
6
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 1)
24  17.30-17.50  Η ζωγραφική ως κώδικας επικοινωνίας
25  17.50-18.20  Συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς αναπηρία: Από τη θεωρία στην πράξη
26  18.20-18.50  Ο ρόλος των κινήτρων στην ανάγνωση
27  18.50-19.15  Σχολικός εκφοβισμός
28  19.15-19.40  Το σύνδρομο του μικρού σοφού. Asperger
 19.40-20.00  ΚΑΦΕ
7
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 2)
29  17.30-17.50  Η τέχνη ως εργαλείο στα χέρια του σύγχρονου εκπαιδευτικού
30  17.50-18.10  Σύγχρονες τεχνολογίες στην Ειδική Εκπαίδευση
31  18.10-18.30  Σχολική και επαγγελματική εκπαίδευση ΑμεΑ, νομοθετικό πλαίσιο, υπηρεσίες, συμ-βουλευτική σε γονείς ΑμεΑ
32  18.30-18.50  Η σχέση ανάμεσα στη συναισθηματική νοημοσύνη, στην έννοια του εαυτού και στη
δειλία σε παιδιά δημοτικού
33  18.50-19.10  Οριοθετώντας το πλαίσιο της συνεργασίαςκαι της αποτελεσματικής επικοινωνίας
των εκπαιδευτικών με τους γονείς. Προϋποθέσεις, περιορισμοί, δυσχέρειες και προ-τάσεις
 19.40-20.00  ΚΑΦΕ
8
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 1)
34  20.00-21.00  ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ – Ανάλυση Ταινίας.
 21.30- …..  ΔΕΙΠΝΟ – ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ* ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΙΝΑ (για όσους διαμένουν στο ξενο-δοχείο)
  * Όσοι από τους συνέδρους δε διαμένουν στο ξενοδοχείοκαι επιθυμούν να συμμε-τέχουν στην ελληνική βραδιά, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στη γραμματεία του
συνεδρίου το απόγευμα της Παρασκευής
ΚΥΡΙΑΚΗ 28/7/2013
 08.45-10.15  ΠΡΩΙΝΟ(για όσους διαμένουν στο ξενοδοχείο)
9
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 1)
35  10.50-11.20  Η γνώμη γηγενών πολιτών στον τομέα της Εκπαίδευσης των Ρομά. Πεδίο Διεξαγωγής
Έρευνας: Η πόλη του Ρεθύμνου-Κρήτη
36  11.20-11.40  Ο ρόλος, η χρησιμότητα και το πλαίσιο υλοποίησης των εμψυχωτικών παρεμβάσεων
του προγράμματος «Εκπαίδευση των Παιδιών Ρομά» στηνΠ.Ε. Εύβοιας
37  11.40-12.00  Το σύγχρονο σχολείο τους «χωράει» όλους. Παρουσίαση και αποτίμηση των δράσε-ων και παρεμβάσεων του Προγράμματος «Εκπαίδευση τωνΠαιδιών Ρομά» στην Πε-ριφερειακή Ενότητα Ευβοίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
38  12.00-12.20  Αναζητώντας προοπτικές βελτίωσης της σχολικής ηγεσίας
39  12.20-12.40  Εκπαιδευτική ηγεσία και διαφοροποιημένηδιδασκαλία. Πώς συμβάλλει η εκπαιδευ-τική ηγεσία στην ανάπτυξη πρακτικών διαφοροποιημένης διδασκαλίας μέσα στη
σχολική μονάδα
40  12.40-13.00  Εναλλακτικές διδακτικές σε μαθήματα Β΄ δημοτικού
 13.00-13.30  ΚΑΦΕ
10
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 2)
41  10.50-11.10  Διαφορετικότητα και διαφορετικοί καιροί
42  11.10-11.30  Τιθασεύοντας τα αρνητική συναισθήματα (Η δύναμη και η δυναμική της ομάδας)
43  11.30-11.55  Η μουσική ως θεραπεία στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής
44  11.55-12.15  Πρακτικές εφαρμογές διαφοροποιημένης διδασκαλίας – Η τέχνη ως εργαλείο διδα-σκαλίας. Μια μελέτη περίπτωσης
45  12.15-12.40  Διαχείριση κρίσης στο σχολικό περιβάλλον: κατανόηση της δυναμικής διεργασίας
του πένθους
46  12.40-13.00  Κοινωνική ένταξη παιδιών με οπτική αναπηρία: από τη θεωρία στην πράξη
 13.00-13.30  ΚΑΦΕ
11
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 1)
47  13.30-13.50  Ενδοσχολική βία, μύθοι κ πραγματικότητα. Επίδραση της καμπάνιας ευαισθητοποίη-σης – Μια Μελέτη Περίπτωσης
48  13.50-14.10  Συμπεριληπτική εκπαίδευση
49  14.10-14.30  Προωρότητα και σχολική επίδοση
12
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 2)
50  13.30-13.50  Γραφοκινητικές δυσκολίες σε παιδιά του Δημοτικού. Επιστημολογική προσέγγιση και
προγράμματα παρέμβασης
51  13.50-14.10  Γνωστική νευρολογία και πολλαπλή νοημοσύνη
52  14.10-14.30  Πρακτικές συμπερίληψης σε παιδιά με σύνδρομο Asperger
13
η
ΣΥΝΕΔΡΙΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 1)
53  14.30-15.15  Διδακτικές παρεμβάσεις για άτομα με προβλήματα όρασης
54  15.15-15.25  Η μέθοδος το χέρι κάτω από το χέρι
55  15.25-15.45  Αποτελέσματα του Συνεδρίου