Το
Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Στελεχών
Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Π.Ε.Σ.Ε.Ε.)
παρακολουθεί με ιδιαίτερη ανησυχία τα
πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με
φαινόμενα σοβαρής κακοδιαχείρισης στο
Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ και τη συνεχιζόμενη για ένα
μήνα κατάληψη στο κτίριο του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Εκτιμά ότι τα φαινόμενα αυτά έχουν
συμβάλλει σημαντικά στην μεγάλη
καθυστέρηση επαναλειτουργίας των
δημοτικών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης
(Κ.Δ.Β.Μ.). Το έργο των Κ.Δ.Β.Μ. διέκοψε
προσωρινά (;) τη λειτουργία του τον Μάρτιο
του 2016 για να επανασχεδιαστεί, με την
υπόσχεση του Γ.Γ.Δ.Β.Μ. Παυσανία Παπαγεωργίου
ότι τα μαθήματα θα ξεκινούσαν και πάλι
το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Μέχρι
στιγμής δεν έχουν δημοσιευθεί ούτε οι
προκηρύξεις για τη στελέχωση του έργου,
πράγμα που σημαίνει ότι στην καλύτερη
περίπτωση τα μαθήματα θα ξεκινήσουν το
φθινόπωρο του 2018 (διακοπή λειτουργίας
2 ½ ετών!). Έτσι παραμένει ανενεργός ο
σημαντικότερος πυλώνας της εκπαίδευσης
ενηλίκων στη χώρα μας, η οποία, σημειωτέο,
κατέχει μια απ’ τις τελευταίες θέσεις
στην Ευρώπη όσον αφορά τη συμμετοχή σε
προγράμματα δια βίου μάθησης.
Παράλληλα
το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Ε.Ε λαμβάνει σοβαρά υπόψη
του τα σοβαρά οικονομικά, αλλά και
γενικότερα, προβλήματα των δημοσίων
Ι.Ε.Κ., όπως επισημαίνονται στις
ανακοινώσεις των συλλόγων διευθυντών
και εκπαιδευόμενων Ι.Ε.Κ. και σε ψηφίσματα
εκπαιδευτών Ι.Ε.Κ., αλλά και τα προβλήματα
στελέχωσης και πληρωμών- ασφάλισης που
περιγράφονται στην ανακοίνωση του
συλλόγου ωρομισθίων καθηγητών και
συμβούλων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
(ΠΑ.Σ.Σ.Δ.Ε). Η κακοδιαχείριση στο
Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. -και η παράλυσή του πλέον
λόγω της κατάληψης- έχουν παίξει κι εδώ
το ρόλο τους. Όλα τα παραπάνω σχηματίζουν
την εικόνα μιας βαθιάς κρίσης στην
δημόσια εκπαίδευση ενηλίκων και την
κατάρτιση στη χώρα μας.
Το
Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Ε.Ε. κάνει έκκληση προς το
Υπουργείο Παιδείας να δώσει επιτέλους
την απαιτούμενη προσοχή και φροντίδα
στην εκπαίδευση ενηλίκων και την
κατάρτιση. Ας κάνει την αρχή ενεργώντας
για την άμεση αποκατάσταση της κανονικής
λειτουργίας του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., φορέα
διαχείρισης όλων των δομών εκπαίδευσης
ενηλίκων και κατάρτισης, μέσα από διάλογο
με τους φοιτητές. Στη συνέχεια πρέπει
να διαμορφώσει ένα στρατηγικό σχέδιο
για την ανάπτυξη της εκπαίδευσης ενηλίκων
και της κατάρτισης με βάση εθνικές
προτεραιότητες, ώστε να πάψουν τα
ζητήματα αυτά να αντιπροσωπεύουν τις
δυο-τρεις τελευταίες γραμμές, στην
καλύτερη περίπτωση, στα κείμενα
εκπαιδευτικής πολιτικής. Δεν υπάρχει
μόνο η τυπική εκπαίδευση στη χώρα μας!
Σύμφωνα με την επιστημονική βιβλιογραφία
η εκπαίδευση ενηλίκων και η κατάρτιση
μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά
στην ανάπτυξη της χώρας μας και την
έξοδό της από την κρίση. Αρκεί αυτό να
μην γίνεται αποδεκτό απ’ την πολιτεία
μόνο στα λόγια, αλλά να αποδεικνύει το
ενδιαφέρον της με πράξεις.
Το
Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Ε.Ε