Η μη εφαρμογή του
κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού
Συμβουλίου Σοφάδων με ευθύνη του προέδρου
και της δημοτικής αρχής οι οποίοι
«απαγόρευσαν» τις ερωτήσεις προς τους
διοικούντες ανάγκασε την παράταξή μας
ν’ αποχωρήσει διαμαρτυρόμενη απ’ την
τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού
Συμβουλίου που έγινε στις 30/4/2018. Η φίμωση
όμως της μειοψηφίας μέσα στο Δημοτικό
Συμβούλιο δε θα τους απαλλάξει απ’ την
υποχρέωση να μας ακούσουν (ή να μας
διαβάσουν).
Τους θέτουμε λοιπόν
δημόσια μερικές από τις ερωτήσεις μας.
Α.
Το 1ο
θέμα της ημερήσιας διάταξης αφορούσε
την έγκριση της τριμηνιαίας έκθεσης
των εσόδων και εξόδων του Δήμου για το
4ο
τρίμηνο του 2017. Για το ίδιο ακριβώς θέμα
το Δημοτικό Συμβούλιο πήρε την 43/2018
απόφαση στις 21/2/2018.
- Γιατί το ίδιο ακριβώς θέμα ήρθε για 2η φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο και λήφθηκε εκ νέου απόφαση για το ίδιο θέμα;
Β.
Το 13ο
θέμα τη ημερήσιας διάταξης αφορούσε
την 9η
αναμόρφωση του προϋπολογισμού. Στην
αναμόρφωση αυτή η δημοτική αρχή πρόσθεσε
στον προϋπολογισμό ένα καινούριο
έργο-μελέτη που αφορά την «συμβουλευτική
υποστήριξη για την εκπόνηση των
περιγραμμάτων θέσεων εργασίας» ύψους
24.800 ευρώ, η οποία προφανώς θα ανατεθεί
απευθείας.
Για την εξασφάλιση
αυτών των 24.800 ευρώ μεταφέρθηκαν μεταξύ
των άλλων και οι εξής πιστώσεις που
δημιουργούν ερωτηματικά :
- Πήραν 3.000 ευρώ που αφορούσαν τη «διαχείριση δομών φιλοξενίας προσφύγων» με τα οποία είχε επιχορηγηθεί ο Δ. Σοφάδων το 2016 από την ΠΕΔ Θεσσαλίας για την ολιγοήμερη φιλοξενία 90 προσφύγων στις εγκαταστάσεις των Λουτρών Σμοκόβου. Την επιχορήγηση αυτή την αποδέχτηκε ο Δ. Σοφάδων με την υπ’ αρ. 166/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και στη συνέχεια με την υπ’ αρ. 169/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αποφάσισε την απόδοση του ποσού στην επιχείρηση των Λουτρών Σμοκόβου.
- Γιατί δεν εκτελέστηκε η απόφαση που πήρε το Δημοτικό Συμβούλιο για την απόδοση των χρημάτων στα Λουτρά Σμοκόβου;
- Συντρέχει λόγος παράβασης καθήκοντος εκείνων που δεν εκτέλεσαν την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την απόδοση της επιχορήγησης στα Λουτρά Σμοκόβου;
- Πήραν 4.200 ευρώ που αφορούσαν τη διαχειριστική μελέτη δάσους Βαθυλάκκου και για την οποία έγινε ήδη ανάθεση σε μελετητικό γραφείο μετά από διαγωνισμό που έγινε έναντι 25.570 ευρώ.
- Δεν είναι δεσμευμένη όλη αυτή η πίστωση αποκλειστικά για την εκτέλεση της σύμβασης με τον μελετητή της διαχειριστικής μελέτης δάσους Βαθυλάκκου;
- Είναι νόμιμη η μεταφορά μέρους της πίστωσης που είναι δεσμευμένη για αποζημίωση σύμβασης μετά από διαγωνισμό;
Τέλος, πόσο ηθικό
είναι να δίνει 24.800 ευρώ ο Δ. Σοφάδων για
μια «έκθεση» όταν όλοι οι Δήμοι αναθέτουν
σε υπαλλήλους τους αυτή την υποχρέωση
που επιβάλει ο νόμος για τη σύνταξη των
περιγραμμάτων θέσεων εργασίας;
Αυτό έκαναν πριν
5-6 μήνες Δήμοι μικρότεροι σε μέγεθος
απ’ το Δ. Σοφάδων όπως είναι ο Δ. Νέας
Ζίχνης Σερρών, ο Δ. Σιθωνίας Χαλκιδικής,
ο Δ. Νότιου Πηλίου Μαγνησίας κλπ. Το ίδιο
και Δήμοι πολύ μεγαλύτεροι: Δ. Κοζάνης,
Δ. Κατερίνης, Δ. Τρικάλων, Δ. Ασπρόπυργου
και πολλοί άλλοι. Αλλά και γειτονικοί
μας δήμοι όπως ο Δ. Καρπενησίου, ο Δ.
Τυρνάβου, ο Δ. Φαρκαδόνας, ο Δ. Φαρσάλων,
ο Δ. Παλαμά καθώς και δεκάδες άλλοι δήμοι
της χώρας ανέθεσαν τη σύνταξη της έκθεσης
«περιγραμμάτων θέσεων εργασίας» σε
υπαλλήλους τους.
Γιατί ο Δ. Σοφάδων
επέλεξε τη λύση της απευθείας ανάθεσης
σε εξωτερικό συνεργάτη έναντι 24.800 ευρώ;
Για
τη δημοτική ομάδα
της
Μείζονος Μειοψηφίας Δ. Σοφάδων
Ο
Επικεφαλής
Μπάμπης
Παπαδόπουλος