Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

Ομάδα μαθητών του 1ου Λυκείου Καρδίτσας ♥ στο Ερευνητικό Κέντρο της TESLA και στο Ερευνητικό κέντρο Τεχνολογίας Υδρογόνου

Ομάδα μαθητών του 1ου ΓΕΛ Καρδίτσας την περασμένη εβδομάδα επισκέφτηκε το Ερευνητικό κέντρο της TESLA και το Ερευνητικό κέντρο της Τεχνολογίας Υδρογόνου που βρίσκονται στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος». Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια διαγωνισμού που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών με θέμα «Η Καθαρή Ενέργεια και η Μάχη για την Κλιματική Αλλαγή»
Το Ερευνητικό κέντρο της TESLA απασχολεί 15 μηχανικούς , στη συντριπτική τους πλειονότητα Έλληνες οι οποίοι τελείωσαν τις σπουδές τους σε Ελληνικά πανεπιστήμια και στη συνέχεια εργάστηκαν στην Tesla Motors στις ΗΠΑ.
Την ξενάγηση μας έκανε ο Dr. Ιάκωβος Μανωλάς ο οποίος είναι Motor Design Engineering Manager της TESLA
Η Ελληνική εταιρεία της Tesla Greece δραστηριοποιείται στη χώρα μας γύρω στα 2 χρόνια. Σκοπός του ερευνητικού κέντρου είναι, σε συνεργασία με την κεντρική ομάδα έρευνας και σχεδιασμού των ηλεκτρικών κινητήρων, της οποίας επικεφαλής είναι ο Έλληνας Κωνσταντίνος Λάσκαρης, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας πάνω στο σχεδιασμό των ηλεκτρικών κινητήρων. Η Tesla Motors είναι η πρώτη και μεγαλύτερη εταιρεία έρευνας και παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Μέσω του ιδρυτή της, Elon Musk φιλοδοξεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να παράγει 500.000 οχήματα ετησίως. Το Gigafactory1 που βρίσκεται στη Νεβάδα των ΗΠΑ θα παράγει 1 όχημα κάθε λεπτό.
Στη συνέχεια η ομάδα του 1ου ΓΕΛ ξεναγήθηκε στους χώρους του  Ινστιτούτου Πυρηνικών & Ραδιολογικών Επιστημών & Τεχνολογίας, Ενέργειας & Ασφάλειας όπου βρίσκεται το ερευνητικό κέντρο της Τεχνολογίας Υδρογόνου. Την ξενάγηση και την ενημέρωση μας έκανε ο Δ/ντής του Ινστιτούτου Δρ. Αθανάσιος Στούμπος. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δούμε τις τελευταίες εξελίξεις πάνω στην υδρογονοκίνηση.
Η βασική διαφορά μεταξύ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτών που κινούνται με κυψέλες υδρογόνου είναι πως τα πρώτα αποθηκεύουν ενέργεια που παράγεται αλλού, στις μπαταρίες ιόντων λιθίου του αυτοκινήτου, και τη χρησιμοποιούν για την κίνηση του οχήματος. Στα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου, το καύσιμο που είναι αποθηκευμένο στο ίδιο το αυτοκίνητο, δηλαδή το υδρογόνο, μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια μέσω χημικής αντίδρασης, ενώ το μόνο πράγμα που εκλύεται είναι νερό. Ο ανώτερος λόγος ενέργειας προς βάρος του υδρογόνου σε σύγκριση με μια μπαταρία ιόντων λιθίου σημαίνει πως είναι περισσότερο κατάλληλο για μεγαλύτερα ταξίδια.
Για πολλούς, μία από τις λύσεις για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα είναι η αντικατάσταση βενζίνης και ντίζελ με υδρογόνο.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψής μας, μας συνόδευε η Υπεύθυνη του Γραφείου Καινοτομίας & Λειτουργίας του Τεχνολογικού Πάρκου κ. Σοφία Μαγκιά, η συμβολή της οποίας ήταν πολύτιμη για την πραγματοποίηση αυτής της επίσκεψης.
Το 1ο ΓΕΛ Καρδίτσας θέλει να ευχαριστήσει τη διοίκηση του υπεραστικού ΚΤΕΛ Καρδίτσας για την ειδική τιμή των εισιτηρίων κατά τη μετάβαση και την επιστροφή στην Αθήνα.
Την ομάδα του 1ου ΓΕΛ αποτελούν οι μαθητές Ορέστης Αρβανιτάκος, Ηλίας Κολοβός, Θωμάς Καυχίτσας, Ράνια Ντουμούζη, Ιουλιάν Ντιρμίσι και Σωτήρης Σβερώνης. Συντονιστής καθηγητής είναι ο Παναγιώτης Τσίνας, Φυσικός.