Την Τετάρτη 31-3-2021 τα μέλη του ΔΣ του συλλόγου μας είχαν τηλεδιάσκεψη με τον Δ/ντή Π.Ε Καρδίτσας κ. Μπότα Αθανάσιο για το θέμα της πρότασης του 8ου Δημ. Σχολείου ως πειραματικό. Η συνάντηση έγινε ύστερα από πρόταση του συλλόγου μας ως παράσταση διαμαρτυρίας για την πρόταση που έγινε, ώστε να διευκρινιστούν κάποια ζητήματα.
Ο Δ/ντής Π.Ε. πήρε πρώτος το λόγο και ενημέρωσε τα μέλη του ΔΣ για τις ενέργειες που έκανε. Τόνισε πως η ίδρυση τέτοιων σχολείων είναι κυβερνητική απόφαση και είπε πως σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου όταν δεν υπάρχει αίτημα από σύλλογο διδασκόντων ή Δ/ντή σχολείου τότε υποχρεωτικά ο Δντής εκπ/σης πρέπει να προτείνει ένα όπως και έπραξε. Ακόμη είπε ότι ζητήθηκε από το Υπουργείο να προταθεί ένα σχολείο που να είναι σε λειτουργία, πρότεινε το 8ο Δημ. Σχολείο Καρδίτσας διότι πληρούσε τις περισσότερες προϋποθέσεις. (βρίσκεται κοντά σε άλλες σχολικές μονάδες, βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και μια σειρά από άλλα επιχειρήματα). Τόνισε ακόμη ότι η ίδρυση αυτών των σχολείων ανοίγει δρόμους για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Στη συνέχεια τα μέλη του ΔΣ πήραν το λόγο. Πρώτα ο πρόεδρος κ. Κουτής αναφέρθηκε στις θέσεις του κλάδου μας και του συλλόγου μας για το θέμα αυτό. Διαφώνησε με τον τρόπο επιλογής του σχολείου και επισήμανε τις συνέπειες που θα προκύψουν (κατάργηση γεωγραφικών ορίων, κατάργηση οργανικών θέσεων, δημιουργία σχολεία των λίγων). Τόνισε ότι θα δημιουργηθούν σχολεία πολλών ταχυτήτων (κατηγοριοποίηση). Είπε ακόμη ότι ως εκπαιδευτικοί είμαστε υπέρ των πειραματικών σχολείων, αλλά όχι με τον τρόπο που επιχειρεί η κυβέρνηση. Όχι στην μετονομασία του υπάρχοντος αλλά να ιδρυθεί ένα καινούργιο σχολείο όπου να επιλέγουν εκπαιδευτικοί και μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε αυτό. Κλείνοντας την εισήγησή του ο πρόεδρος ζήτησε από τον Δ/ντή Π.Ε να αποσύρει την πρότασή του για να μην υπάρχουν προβλήματα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Κατόπιν πήραν το λόγο τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ, συμφώνησαν με την εισήγηση του προέδρου και επανέλαβαν τους κινδύνους και τις συνέπειες που ενδεχομένως δημιουργηθούν. Ομόφωνα υποστήριξαν την πρόταση για απόσυρση της πρότασης του 8ου Δημ. Σχολείου Καρδίτσας από τον Δ/ντη Π.Ε.
Ανέφεραν ακόμη πως τα πειραματικά σχολεία είναι χρήσιμα μόνο όταν.
1. εστιάζουν στη χρήση νέων μεθόδων διδασκαλίας
2. υλοποιούν πειραματικές δράσεις και πιλοτικά προγράμματα που αφορούν το σύνολο της σχολικής ζωής υπό την εποπτεία Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης κι όχι των οργανισμών του Υπουργείου Παιδείας με επιστημονική και παιδαγωγική ελευθερία κι όχι κατά παραγγελία της αγοράς "καινοτομίες"
3. αποτελούν εργαστηριακό χώρο πειραματισμού όχι σε τεχνητές συνθήκες αλλά με "πραγματικούς" εκπαιδευτικούς της μαχόμενης εκπαίδευσης κι όχι "πρότυπα" εκπαιδευτικών φτιαγμένα με "προσόντα" στελεχών προθύμων να υπηρετήσουν άκριτα κάθε αντιεκπαιδευτική ιδέα.
4. Λειτουργούν με δημοκρατία , κόντρα στο αποτυχημένο φεουδαλικό μοντέλο της κατ΄ ευφημισμό εκπαιδευτικής ηγεσίας"
5. Με επιμορφώσεις σε όλους τους εκπαιδευτικούς που αφορούν στην εκπαιδευτική πρακτική και που επιστρέφουν στην τάξη.
Θέλουμε πειραματικά σχολεία δηλαδή που θα αποτελέσουν πολλαπλασιαστές αναβάθμισης σε πραγματικές συνθήκες με τους πιο αδύναμους κοινωνικά και μαθησιακά μαθητές κι όχι με συνθήκες προαποφασισμένης επιτυχίας που μετατρέπουν το πειραματικό σε σχολείο της κοινωνικής ελίτ.
Θέλουμε πειραματικά σχολεία που υπηρετούν τη γνώση για την αναβάθμιση της παρεχόμενης για όλους (και ιδίως γι' αυτούς που το δημόσιο σχολείο είναι η μόνη επιλογή) τους μαθητές
Ένα τέτοιο σχολείο θα ήταν χρήσιμο και θα ήταν δυνατό να δημιουργηθεί, σε υποβαθμισμένες οικονομικά και με πολύ λίγες πολιτιστικές προσλαμβάνουσες περιοχές και σε κάθε περίπτωση με πραγματικό μαθητικό πληθυσμό και με ΟΛΕΣ τις προαναφερθείσες προϋποθέσεις.
Στη συνέχεια ο κ. Δ/ντής Π.Ε. σε δευτερολογία είπε πως είναι υπηρεσιακός παράγοντας και είναι υποχρεωμένος να κάνει πρόταση. Κλείνοντας ευχαρίστησε τα μέλη του ΔΣ για το γόνιμο διάλογο που έγινε και για το καλό επίπεδο της συζήτησης.
Από την πλευρά του συλλόγου τονίστηκε η αναγκαιότητα της συνεργασίας για το καλό της εκπαίδευσης.