Η
ΚΙΠΑΝ εκφράζει την αλληλεγγύη και τη
συμπαράσταση της στους εκπαιδευτικούς
της ΔΕ, που σε
συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής
κρίσης, ύφεσης και ανεργίας, με δραματική
μείωση της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης,
περικοπές των αμοιβών, και εν μέσω
συκοφάντησης από τα μέσα ενημέρωσης,
προσπαθούν να εκπληρώνουν ευσυνείδητα
τα καθήκοντά τους και δικαίως αντιδρούν
στην πρωτοφανή περιστολή των εργασιακών
τους δικαιωμάτων.
Η
Κυβέρνηση, και ειδικά το Υπουργείο
Παιδείας, φαίνεται για άλλη μια φορά
(μετά τους τραγελαφικούς και επικίνδυνους
χειρισμούς στο Σχέδιο «Αθηνά») να
κινείται χωρίς την κοινή λογική και το
πολιτικό αισθητήριο στη διαχείριση
σημαντικών και κρίσιμων εκπαιδευτικών
ζητημάτων. Η χρονική στιγμή, λίγο πριν
τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που επέλεξε
το Υπουργείο για να επιβάλει χωρίς
διάλογο το θέμα της αύξησης του ωραρίου
και της υποχρεωτικής μετακίνησης των
καθηγητών, καταδεικνύει ή αφέλεια ή
μακιαβελική πρόθεση πρόκλησης
συγκρουσιακών συνθηκών.
Η συγκεκριμένη
ενέργεια φαίνεται να εντάσσεται σε ένα
γενικότερο σχεδιασμό από την Κυβέρνηση
πρόκλησης εντάσεων και επίδειξης πυγμής
προς κάθε
κατεύθυνση και
με εργαλείο αυτή τη φορά μια προληπτική(!)
επιστράτευση.
Η
ΟΛΜΕ -ευρισκόμενη σε προσυνεδριακή
περίοδο- με την αρχική εξαγγελία απεργίας
στη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων,
έπεσε σε αυτή την παγίδα και δημιούργησε
ένα κύμα ανησυχίας και αντίδρασης στην
Ελληνική κοινωνία, στους υποψήφιους
και στις οικογένειες τους. Η αντίδραση
αυτή απειλεί την εικόνα και το κύρος
των εκπαιδευτικών, και συνακόλουθα την
εκπαιδευτική λειτουργία του Σχολείου
στο σύνολο της.
Όσον
αφορά πρόσφατες δηλώσεις ότι «…. (στο
Υπουργείο Παιδείας) σχεδιάζουν να δώσουν
τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στους
Πανεπιστημιακούς» (Βλ.
[1]),
θέλουμε να δηλώσουμε ότι οι Ομοσπονδίες
των Λειτουργών της Ανώτατης Εκπαίδευσης
εξ αρχής ήταν αρνητικές στην εμπλοκή
των Πανεπιστημίων και των Λειτουργών
τους στις διαδικασίες πρόσβασης στην
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Βέβαια παραμένουν
σταθερές στο πάγιο αίτημα για τον
καθορισμό του αριθμού των εισακτέων
και των συντελεστών βαρύτητας ανά μάθημα
και κατεύθυνση από τα Ιδρύματα. Εξ άλλου
η ΠΟΣΔΕΠ τα τελευταία χρόνια –με την
ΚΙΠΑΝ σε κεντρικό ρόλο- έχει ασχοληθεί
συστηματικά με το θέμα της αναβάθμισης
του Λυκείου και των συστημάτων πρόσβασης
-μεταξύ άλλων- διοργανώνοντας Επιστημονικό
Διήμερο (Βλ. [2]), λαμβάνοντας σχετικές
αποφάσεις στα θεσμικά της όργανα (Βλ.
[3]) και συμμετέχοντας ουσιαστικά και
δημιουργικά στη σχετική διαβούλευση
στα πλαίσια του ΕΣΥΠ.
Η
ΚΙΠΑΝ είναι μια συνδικαλιστική παράταξη
στο χώρο των Πανεπιστημιακών Καθηγητών,
που καταδικάζει με απόλυτο τρόπο το
λαϊκισμό ειδικά στην πολιτική για την
Παιδεία, όπως
και αν αυτός εκφράζεται, καθώς και τις
πρακτικές που οδηγούν την Ελληνική
κοινωνία και τους θεσμούς της σε ακινησία.
Η
ΚΙΠΑΝ καλεί την Κυβέρνηση σήμερα να
εγκαταλείψει την τακτική της όξυνσης,
να αποσύρει
αμέσως -πριν την έναρξη των Πανελληνίων
Εξετάσεων- την απόφαση για πολιτική
επιστράτευση και
να προσέλθει σε ανοιχτό, ουσιαστικό και
ειλικρινή διάλογο με τους εκπαιδευτικούς.
Παράλληλα απευθύνεται στους συναδέλφους
εκπαιδευτικούς, οι οποίοι σταθμίζοντας
τα δεδομένα πρέπει να επιδιώκουν την
προστασία των εργασιακών όρων και τη
διεκδίκηση για καλύτερη εκπαίδευση με
αποτελεσματικό τρόπο,
που θα αναδεικνύει τα πραγματικά
προβλήματα χωρίς να ενισχύει τα φαινόμενα
του κοινωνικού αυτοματισμού.
Ε
Κ Τ Ε Λ Ε Σ Τ Ι Κ Η Γ Ρ Α Μ Μ Α Τ Ε Ι Α
της
Κ Ι Ν Η Σ Η Σ
Π Α Ν Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ι Α Κ Η Σ Α Ν Α Β Α
Θ Μ Ι Σ Η Σ