Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

ΞΕΝΙΤΕΜΕΝΟ ΜΟΥ ΠΟΥΛΙ - ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ / ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ:ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΙΜΑΣ


ΞΕΝΙΤΕΜΕΝΟ ΜΟΥ ΠΟΥΛΙ - ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ:ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΙΜΑΣ
Ο Κώστας Τζίμας κατάγεται από το χωριό Ρωμανός Λάκκας Σουλίου Ιωαννίνων. Όταν τελείωσε το σχολείο πήρε την απόφαση να κατέβει στην Αθήνα για να γίνει τραγουδιστής παρ' όλο που ο πατέρας του είχε αντίρρηση. Έτσι το 1972 έφυγε από το χωριό του και πήγε στην Ελευσίνα όπου δούλευε ο θείος του και έπιασε δουλειά σ' ένα εργοστάσιο. Την περίοδο εκείνη στην περιοχή γινόταν ένα πανηγύρι και ένας χωριανός του είχε μια ταβέρνα όπου κάλεσε μια δημοτική ορχήστρα μαζι με τον Αλέκο Δήμου και την Έφη Γεωργακοπούλου. Όμως ο κόσμος στην ταβέρνα ζητούσε συνέχεια να παίζουν Ηπειρώτικα τραγούδια το οποία οι τραγουδιστές δεν τα θυμόταν, έτσι ο συνχωριανός του Τζίμα πρότεινε στον Δήμου να τα τραγουδήσει ο Κώστας Τζίμας. Μόλις ανέβηκε και τραγούδησε ο Τζίμας ορχήστρα και κοινό ενθουσιάστηκαν, έτσι μέσα σ' ένα μήνα από τότε ηχογράφησε το πρώτο του δισκάκι με δυο τραγούδια "Χελιδονάκι θα γεννώ" όπου το έγραψε ο ίδιος και "Μανούλα το αποφάσισα στην ξενιτιά να πάω" όπου το έγραψε ο Αλέκος Δήμου. Αυτό είχε σαν αποτέλασμα να υπογράψει συμβόλαιο με την Πολυφον και να ξεκινήσει η δισκογραφική του καριέρα. Ο Αλέκος Δήμου Κάποια στιγμή συναντάει τον Βαγγέλη Σούκα ο οποίος του ζητάει να του στείλει έναν τραγουδηστή που να ξερει να τραγουδά Ηπειρώτικα τραγούδια. Την στιγμή εκείνη ξεκινά η καριέρα του Τζίμα στην νυχτερινή Αθήνα από τη φαντασία.

Έπειτα ακολούθησαν πολλά κέντρα όπως (Γλυκοχαράματα,Τζαβέλαινα, Ελληνικό χωριό, Αϊδόνια, Αγρίμια, Αρχοντικό, και Έλατο). Ο Κώστας Τζίμας συνεργάστηκε με μεγάλους τραγουδιστές όπως: (Γιώργος Μπέκιος, Γιάννης Σιέττος, Λάμπρος Χαλκιάς, Αλέκος Κιτσάκης, Σάββας Σιάτρας, Κική Φραγκούλη, Φιλιώ Πυργάκη, Τάκη Καρναβά) και πάρα πολλούς άλλους. Συνεργάστηκε και με μεγάλους οργανοπαίχτες όπως: (Πέτρος Λουκάς Χαλκιάς, Δόκιμος Χαραλάμπους, Ναπολέων Ζούμπας, Ηλία Σούκα) κ.α

 Τέλος Ο κώστας Τζίμας έχει κάνει μεγάλες επιτυχίες με πολλά τραγούδια, μερικά απο αυτά είναι "Μηλιτσα μου", Τ' Αποστόλη τα τραγούδια", "Όσα φάμε όσα πιούμε", "Γυροβολιές", "Ο ντάϊκος" κ.α. Έτσι συνεχίζει την καριέρα του σε νυχτερινά μαγαζία της Αθήνας μέχρι και σήμερα.
http://www.generalmusic.gr/

ΣΤΙΧΟΙ:
Ξενιτεμένο πουλί

και παραπονεμένο
μωρέ ξένε μου
και παραπονεμένο.

Η ξενιτιά σε χαίρεται
κι εγώ έχω τον καημό σου
μωρέ ξένε μου
κι εγώ έχω τον καημό σου.

Τι να σου στείλω ξένε μου
ν’ αυτού στα ξένα πού ‘σαι
μωρέ ξένε μου
ν’ αυτού στα ξένα πού ‘σαι.

Να στείλω μήλο σέπεται
κυδώνι μαραγκιάζει
μωρέ ξένε μου
κυδώνι μαραγκιάζει.

Να στείλω και το δάκρυ μου
σ’ ένα χρυσό μαντήλι
μωρέ ξένε μου
σ’ ένα χρυσό μαντήλι.

Το δάκρυ μου ‘ναι καυτερό
και καίει το μαντήλι
μωρέ ξένε μου
και καίει το μαντήλι.
http://www.stixoi.info/