Το
2ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας στην Πολωνία με το
πρόγραμμα Erasmus+
“Tolerance-a
key
to
European
integration"
Στο Leszno
της Πολωνίας, βρέθηκαν 8 μαθητές και 2
καθηγητές του 2ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας, στο
πλαίσιο κινητικότητας που εντάσσεται
σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+
που υλοποιεί το σχολείο, με τίτλο
"Tolerance- a
key to European
integration". Το πρόγραμμα
αφορά την αποδοχή της διαφορετικότητας
κι είναι χωρισμένο σε τρία μέρη: αποδοχή
της ταυτότητας φύλου, της πολιτισμικής
ταυτότητας και των ατόμων με ειδικές
ανάγκες.
Η κινητικότητα
στην Πολωνία αφορούσε στην αποδοχή των
ταυτοτήτων φύλου και περιείχε πλήθος
δραστηριοτήτων εστιασμένων πάνω στο
θέμα αυτό με σκοπό την ευαισθητοποίηση
των συμμετεχόντων μαθητών. Οι δραστηριότητες
πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο υποδοχής
Zespol Szkol
Ekonomicznych Leszno.
Την πρώτη μέρα
της συνάντησης έγινε παρουσίαση των
συμμετεχόντων και του λογότυπου του
προγράμματος. Ακολούθησαν δραστηριότητες
και παιχνίδια με σκοπό την γνωριμία και
εξοικείωση την μαθητών των τριών χωρών
που συμμετείχαν. Στη συνέχεια οι μαθητές
παρακολούθησαν μια διάλεξη για την
αποδοχή της
διαφορετικότητας κι ακολούθησε ξενάγηση
στην πόλη του Leszno, με
περιήγηση στα μνημεία, τις εκκλησίες
και τα ιστορικά κτίρια της πόλης.
Τη δεύτερη μέρα
πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη
στο Poznan (Πόζναν), την 5η
μεγαλύτερη πόλη της Πολωνίας, με περιήγηση
στα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης
και φυσικά στο εργαστήριο των φημισμένων
κρουασάν Saint Martin
όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να
δοκιμάσουν το ταλέντο τους στην κατασκευή
των περίφημων κρουασάν. Η μέρα έκλεισε
με επίσκεψη σε οργανισμό που παρέχει
βοήθεια και στήριξη σε άτομα που
υφίστανται διακρίσεις και στοχοποιούνται
λόγω φύλου.
Η τρίτη μέρα ήταν
αφιερωμένη στην προετοιμασία θεατρικής
παράστασης από τους συμμετέχοντες
μαθητές με θέμα την αποδοχή. Η παράσταση
περιελάμβανε δρώμενα, χορό και τραγούδι
και παρουσιάστηκε την επόμενη μέρα
ενώπιον όλων των μαθητών και καθηγητών
του σχολείου υποδοχής. Κυριάρχησαν
λέξεις όπως αξιοπρέπεια,
σεβασμός,
ισότητα,
υποστήριξη.
Έγιναν δύο παραστάσεις τις οποίες
παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές και οι
εκπαιδευτικοί του σχολείου (περίπου
1000). Μετά το τέλος της παράστασης
ακολούθησε σύσκεψη και ομαδική εργασία
μαθητών και καθηγητών με σκοπό τη
δημιουργία φυλλαδίου στην Αγγλική
γλώσσα με τα συμπεράσματα των εργασιών
των ομάδων. Τα φυλλάδια αυτά θα
διαμοιραστούν στην ευρύτερη κοινότητα
των τριών χωρών αφού μεταφραστούν στην
γλώσσα της κάθε χώρας.
Την πέμπτη μέρα
μαθητές και καθηγητές επισκέφτηκαν το
Wroclaw (Βρότσλαβ), τη μεγαλύτερη
πόλη στην περιοχή και μια από τις
ομορφότερες και παλιότερες πόλεις της
Πολωνίας. Οι μαθητές επισκέφτηκαν την
ιστορική Πλατεία της Αγοράς, το δημαρχείο,
το μουσείο Pan Tadeusz,
τον Καθεδρικό ναό, το μουσείο Hydropolis
και είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν
μια όμορφη βόλτα κατά μήκος του ποταμού
Oder.
Η τελευταία μέρα
αφιερώθηκε στην αξιολόγηση της
κινητικότητας, στην ανταλλαγή απόψεων
και εντυπώσεων, στην συμπλήρωση
ερωτηματολογίου και την επίδοση των
εγγράφων της κινητικότητας.
Η κινητικότητα
ολοκληρώθηκε με πολύτιμες εμπειρίες
και γνώσεις, νέες φιλίες που δημιουργήθηκαν,
και με την προσδοκία της επόμενης
κινητικότητας που θα πραγματοποιηθεί
στη Λετονία τον προσεχή Οκτώβριο.